All aktivitet

Denne strømmen oppdateres automatisk     

1. Tidligere
  2. Vi har idag oppdatert Composer på samtlige av våre servere til versjon 1.6.3.For mer informasjon om utgivelsene finnes på Github.
  3. SSL og tilleggdomene

Hei, Gratis SSL sertifikatet dekker kun domenenavnet du har valgt. Du kan endre den, men da vil det andre domenet slutte å fungere. Løsningen blir å bestille eget SSL til brettspillfrabergen.no. Ta gjerne en titt på dette DV (domene validerte) sertifikatet. Når sertifikatet er betalt og godkjent så vil systemet vårt installere det på serveren for deg hvis du velger dette i konfigureringen inne på våre kundesider.
  4. Endre domene til tilleggsdomene

Hei, Hvis domener allerede er bestilt med videresending så er dette noe vi må endre for deg. Send en epost til support hvilket domenenavn det gjelder og hvilket subdomene du ønsker vi skal legge det på. Våre utviklere jobber med dette slik at kundene skal kunne gjøre det automatisk selv, men det er en del utfordringer så det vil nok ta noe tid enda dessverre.
  5. Endre domene til tilleggsdomene

Hei Jeg har et domene som er satt opp med videresending. Hvordan kan jeg endre det sånn at det blir et tilleggsdomene istedenfor?
  6. SSL og tilleggdomene

Hei Jeg har installert gratis SSL-sertifikat på mitt hoveddomene spillby.com. Men jeg har også et tilleggsdomene brettspillfrabergen.no som peker mot ei mappe på spillby.com. Men jeg får feilmelding når jeg bruker https her: https://spillby.com fungerer https://brettspillfrabergen.no gir feilmelding Hva kan jeg gjøre for å unngå feilmelding på tilleggsdomenet?
  7. SSL og Wordpress

Hei John, Du har SSL sertifikat og det er installert på serveren og fungerer uten www. Du behøver ikke installere noe sertifikat inne i WordPress da det blir installert på serveren. Du kan se det inne i cPanel også. Problemet i ditt tilfelle er at du har har Cloudflare og www peker ikke mot vår server. Jeg har rettet problemet for deg og sendt deg en egen epost med informasjon
  8. SSL og Wordpress

Hei. Når jeg forsøker å installere Wordpress fra Softaculous med HTTPS, påstår Wordpress at det ikke finnes noe SSL-sertifikat. Jeg har et sertifikat (RapidSSL, kjøpt og installert fra Proisp) og regna da med at Wordpress fra Softaculous greide å finne sertifikatet? Eller må jeg installere sertifikatet i Wordpress på egen hånd? Mvh John E.
  9. Cache plugins på server

Inne på våre kundesider kan du se hvilken server og type webserver webhotellet ligger på. Hvis du har problemer med PHP 7.0 eller høyere så er det ofte theme (malen) eller plugin (innstikk) som ikke støtter dette. Normalt kan du se i error_log etter du har endret versjon så vil du se om det er plugin eller theme som er problemet. Da ville jeg kontaktet utvikler av den som er problemet for å høre når nyere PHP blir støttet.
  10. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Godt å høre Testet innlogging via en annen link som er delt på twitter, og da kom jeg inn - så er nok snart på plass over alt!
  11. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Skal ikke ta så lang tid. Navneserver endringer tar 0-48 timer. Normalt pleier de ta 5-7 timer vanligvis. Så prøv litt senere i ettermiddag
  12. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Får dessverre 404 not found på annet nett (og mobil) også.. Bør vel kanskje være oppe å gå over helgen da?
  13. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Fungerer linken via en mobil med ett annet nett? Nei, det vil ikke hjelpe å installere WP på nytt igjen. Så du bør nok bare vente litt er jeg redd.
  14. Flytting fra squarespace til Pro ISP

hmm, får da 404 not found etter å ha prøvd inkognito og å tømme buffere og historikk. Kan det da hjelpe å slette wordpress og installere på nytt? Kan vel også være at flyttingen ikke er helt oppdatert enda, slik at jeg bare må vente?
  15. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Det høres ut som det ligger "cachet" i nettleseren din. Prøv i en ny inkognito fane i nettleseren din? http://www.kristianostlie.com/wp-login.php fungerer helt fint her hvertfall Bare hyggelig å hjelpe. Ta kontakt hvis du trenger mer hjelp!
  16. Flytting fra squarespace til Pro ISP

EDIT: Får nå opp siden, men ikke innloggingen til wordpress når jeg bruker www.kristianostlie.com/wp-admin. I stedet får jeg bare at siden er under oppbygging - kom tilbake senere, som er squarespace sin måte å fortelle at det ikke egentlig er noe der. Er trikset å vente, eller vet du om noen måte jeg kan fjerne squarespace totalt fra domenet, slik at jeg får startet å bygge den nye siden min? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Takk skal du ha! Nå ble jeg litt mindre nervøs Skal sjekke det, og legge inn sonefilen. Igjen, takk skal du ha!
  17. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Hei Kristian, Velkommen til forumet vårt www.kristianostlie.com fungerer helt fint her hos oss og jeg har sjekket DNS pekerene du har satt opp og de er korrekt. Så problemet ditt er at DNS hos din nettleverandør ikke er oppdatert enda. I tillegg kan ting være cachet i nettleseren din. Så det du kan prøve er å tømme cache/historikk i nettleseren din, ta en omstart av maskinen/routeren din. Du kan også prøve å ta en flush av dns, men det er litt mer avansert og i de fleste tilfellene er det eneste du kan gjøre er å vente til internett nodene er oppdatert. Du kan også teste nettsiden din med en mobil som har 3G/4G og se om den laster fint der? Jeg la også merke til at du har hatt epost hos Gmail tidligere. Skal du ha det fortsatt må du huske å legge de inn i sonefilen hos oss slik som det er vist her.
  18. Flytting fra squarespace til Pro ISP

Hei! Jeg flytter nå over nettsiden min fra squarespace til pro isp og skal ta i bruk wordpress. Det har ikke vært så lett som jeg trodde, og nå "finner ikke safari tjeneren"... Noen som har vært igjennom flytting og kan hjelpe meg med tips for å få fortgang i prosessen? URL: www.kristianostlie.com
  19. Advarsel i Chrome

Hei, Vi har skrevet om dette i bloggen vår om årsaken og hvordan du kan få bort advarselen. Har du flere spørsmål eller trenger hjelp er det bare å ta kontakt med vår support avdeling.
  20. Advarsel i Chrome

Ved inspisering (ctrl+shift+i) av nettsiden min i Chrome nettleser så får jeg denne advarselen: The SSL certificate used to load resources from https://domenetmitt.no will be distrusted in M70. Once distrusted, users will be prevented from loading these resources. See https://g.co/chrome/symantecpkicerts for more information. Hva betyr det og hva kan jeg gjøre for å ordne dette?
  21. Cache plugins på server

Her var det mye god info, men noe går rett over hodet på meg... Vi hadde noen hostingproblemer for stoooore filer tidligere, og jeg mener vi ble flyttet til en LiteSpeed server da. Kan ha vært i 2015. Vedr. det å benytte php7.0 så prøvde jeg dette i dag, og det blir ikke mulig å gå inn på noen url på nettstedet. Kan det være WP som ikke takler det mon tro? Funket når jeg satte det til 5.6 igjen. Tror vi først får finne helt ut av hvilken type server vi er på, og det er det vel dere som kan se.
  22. Cache plugins på server

Hei, Regner med det er denne du går ut fra? Det finnes lite cache plugins til IPS forum ser det ut til, mens f.eks Xenforo finnes det for også på våre LiteSpeed servere. Forumet vårt bruker PHP 7.0 for øyeblikket på en LiteSpeed server til informasjon. Hvis kontoen din ligger på en Apache server hos oss så vil du ha mest effekt ved å ha "opcache" extension i PHP aktivert. Hvis du ønsker å ta i bruk Redis/Memcached så er dette ting du må aktivere inne i PHP Selector og i tillegg må du sette opp dedikert/vps server for Redis/Memcached og koble den sammen med webhotellet. Da kan du også benytte det til WordPress. Det er litt mer arbeid og kan være teknisk å sette seg inn i. Mitt tips er å benytte PHP 7.0 eller 7.1 og eventuelt opcache samt fil basert valg (Data Storage Metod) ettersom våre nye servere benytter SSD disker. I tillegg vil SSL (http/2) og gzip compression hjelpe på hastigheten. Er du ikke fornøyd så flytt til en LiteSpeed server via våre kundesider. I fremtiden håper vi også at våre leverandører kan levere Redis/Memcache og støtte direkte fra cPanel. Du kan følge utviklingen og "stemme" for dette hos Cloudlinux og cPanel.
  23. Cache plugins på server

Prøvde å oppdatere til PHP 7.0, og inne under options fant jeg referanser til Redis og Memcached(?), men websiden krasja. Satte tilbake til v.5.6 så fungerte siden igjen Webområdet er WP-basert, og må lese litt om hvilken php som støttes. Forumet ønsker iallefall en høyere/nyere versjon enn 5.6
  24. Hei Vi installerer IPS forum på serveren (samme som brukes her tror jeg...) og ønsker å sette opp en mellomlagringsfunksjon for dette. De valgene som er innebygget er: APC Memcached Redis Wincache XCache Ingen av disse søkeordene gir funn i CPanel, men mener jeg var innom xCache for et par år siden. Har dere andre tips for optimalisering av IPS så tar jeg imot med takk.
  25. Parkert domene

Hei, Har sjekket dokumentasjonen til Smugmug her. Du må ha en 301 (permanent) eller 302 (midlertidig) videresending av domenet til www adressen. Den må du sette opp dette i kontrollpanelet (cPanel) slik. Er domenet ditt parkert må du oppgradere til forwarding tjenesten slik. Ta gjerne kontakt med oss hvis du trenger hjelp til dette.
  26. Parkert domene

Hei. Jeg har ett spørsmål jeg ikke kunne finne noe svar på (mest grunnet at jeg ikke visste helt hva jeg skulle søke etter). Jeg har en smugmug konto som jeg bruker til "hjemmeside". Inne der har jeg muligheten til å legge inn eget domene. Dette har jeg gjort og det fungerer flott (gjort om cname slik at mitt domene fungerer opp mot smugmug sin server). Problemet mitt er at jeg i dag bare kommer til denne siden om jeg skriver inn "www." hvis jeg taster inn adressen uten "www." får jeg opp at domenet er parkert. Finnes det en enkel løsning for å få adressen til å virke både med og uten "www." ? Beklager rotete tekst, det er bare sånn det kommer ut av hodet mitt ;p
  1. Last mer aktivitet