arneande Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Hei prøver legge inn mail server på tlf,men svarer ikke brukernavn=mail pass pop3 port110 mail.xxxx.nn any idea arne:) Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
PRO ISP Morten Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Hei Arne, Brukernavn: epost@adresse.no Passord: passord du satte ved opprettelse av epost konto POP3 Innkommende port: 110 Utgående port: 26 Server Innkommende: mail.dittdomene.no Utgående (smtp): mail.dittdomene.no SSL: Av Husk å velge at utgående (smtp) server krever godkjenning ved sending. Husk å bytt ut adresse.no og dittdomene.no med domenenavnet ditt. Håper det hjelper deg Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Hei og takk for reply Alt dette er gjort,men ingen svar fra mail.rahaugen.net. Testet med lokal isp og det funker ok, sitter liitt fast nå. Ingen problem med outlook,men tlf er en utfordring. hilsen Arne Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
PRO ISP Morten Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Når jeg sjekket loggene så ser jeg at du har en konto satt opp som IMAP/SSL og en annen med POP3. Kan du dobbelt sjekke oppsettet på telefonen din? Får du noen feilmelding? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Hei kun att den ikke får svar fra server?? Det er vel pop3 jeg bruker mest ,den andre bare test og nyskjerrighet, Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
PRO ISP Morten Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Ok. Og da bruker du innstillingene som jeg ga deg tidligere? For da skal du få respons fra serveren. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 ja testet også utgående mail.men igen svar der heller merklig Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
PRO ISP Morten Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 Ok. Hvilken type telefon er det? Vil anbefale at du setter den opp som IMAP. Hvis ikke vil all epost bli lastet ned på telefonen og da vil du ikke få lastet ned epostene på maskinen din. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 5, 2013 Posted February 5, 2013 ok samsung s3 da skal jeg gjøre det takker takker Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 6, 2013 Posted February 6, 2013 Da var det i orden hadde ticket signatur, ved og fjerne tickken var det i box. Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
arneande Posted February 13, 2013 Posted February 13, 2013 Forsatt hokuspokus med og nå mail på s3 arneande@rahaugen.net pass mail.rahaugen.net prøver både pop og imap port110-143 ingen svar fra server?? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
PRO ISP Jon Eivind Posted March 25, 2013 Posted March 25, 2013 Hei, Vi har dessverre ikke fått med oss ditt siste svar her. Beklager dette. Dersom du ikke får svar fra serveren er det høyst sannsynlig at du har gjort noe som har medført at du har blitt blokkert i brannmur på serveren. Du får fjernet blokkeringen ved å følge denne guiden: https://www.proisp.no/diagnose-webhotell/ Får du det til? Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...