Perl modul installering

5 innlegg i emnet

Hei, får opp følgende error når jeg prøver å installere en perl-modul:

Testing connection speed...(using fast method)...Done Ping:2 (ticks) Testing connection speed to mirror.uni-c.dk using pureperl...(cached .. 17266.67 bytes/s)...Done Ping:2 (ticks) Testing connection speed to The Comprehensive Perl Archive Network - www.cpan.org using pureperl...(cached .. 15100.00 bytes/s)...Done Ping:3 (ticks) Testing connection speed to archive.cs.uu.nl using pureperl...(cached .. 14775.00 bytes/s)...Done Ping:3 (ticks) Testing connection speed to cpan.weepee.org using pureperl...(cached .. 12620.00 bytes/s)...Done Ping:3 (ticks) Testing connection speed to mirrors.dotsrc.org using pureperl...(cached .. 10300.00 bytes/s)...Done Five usable mirrors located Ping:11 (ticks) Testing connection speed to 67.205.110.4 using pureperl...(using cached speed)...Done Ping:11 (ticks) Testing connection speed to 69.72.212.11 using pureperl...(using cached speed)...Done Ping:11 (ticks) Testing connection speed to 66.23.237.210 using pureperl...(using cached speed)...Done Three usable fallback mirrors located Mirror Check passed for mirror.uni-c.dk (/index.html) Checking C compiler....Could not locate an executable "gcc" binary....Done ** Unrecoverable Error ** The C compiler is not functional and auto repair failed. Perl module installs require a working C compiler. Please repair the C compiler and try again. **************************
Dette gjelder alle modulene. Virker som om det ikke er tillatt å bruke C-compilern på brukernivå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også legge til at alle .cgi-filer jeg prøver å bruke, ender opp med error 500. EDIT: Brukte feil perl-path på disse...Men ovenstående problem gjenstår fortsatt å løse (C-compiler).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei petterk, Av sikkerhetshensyn er kompileren slått av for våre kunder. Vi må installere dette manuelt for dere. Bare send en sak til support så vil vi gjøre dette for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for svar. Er det slik å forstå at alle perl moduler som er installert på servern globalt, er tilgjengelige for meg også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det slik å forstå at alle perl moduler som er installert på servern globalt' date=' er tilgjengelige for meg også?[/quote'] Korrekt. Bare hyggelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå