Regelmessig oppgradering av nettsted: Pek/redirect/forward eller flytt til rot?

3 innlegg i emnet

Hei, jeg er fersk nettsted-administrator og lurer på hva som er "best practice" for oppgradering av nettsted. Vi skal lansere en ny versjon av siden vår om et par uker. Jeg ser for meg to alternativer (det finnes sikkert langt flere): Alternativ 1: Vi flytter betaversjonen vår fra katalog "eksempel.com/nyversjon" til rot "eksempel.com". Alternativ 2: Vi legger inn en "forward/redirect" fra "eksempel.com" til betaversjonen "eksempel.com/nyversjon". I så fall vil vi jo helst at denne skal være masked/cloaked: At brukeren ikke ser at man befinner seg på "eksempel.com/nyversjon", men ser "eksempel.com" i URL-feltet. Alternativ 2 høres jo en smule enklere ut i teorien, men jeg finner lite informasjon om det hos Proisp. Jeg antar dette er en ganske vanlig problemstilling. Noen som kan peke meg i riktig retning? Takk for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pjkarlsen, Søkemotormessig er alternativ 2 svært dårlig og anbefales ikke. Det vil høyst sannsynlig minske den organiske trafikken du vil få til nettsiden din. Vi anbefaler at du går for alternativ 1 selv om det medfører mer arbeid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for klokt svar! Vi velger oss løsning 1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå