databasetilknytning?

8 innlegg i emnet

Forsøker å sette opp en ny database, men får feilmeldingen : Informasjon lagret men forbindelsen sviktet. En eller flere av fřlgende er feil: Host Name, Database Name, Database Username, Database Password. Skulle være enkelt å løse, men alle opplysninger stemmer, så spørsmålet er om det er feilmeldingen som er feil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Hvordan forsøker du å opprette den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ett program, TNG, hvor alt ligger ute, og skal intalleres via leseren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, den er da opprettet etter hva jeg kan se :-) og nå får jeg melding om at databasen ikke finnes?? På cpanel står den opprettet, jeg har også forsøkt å slette og opprette på nytt, men det er samme melding..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Forsøker programmet å koble til fra ekstern server? Eller har du lagt inn skript på webhotellet som forsøker å koble til? Dersom du kobler til fra ekstern server må du huske å legge til IPen i listen over IPer som kan koble til databasen eller evt. legge inn wildcard slik at alle IPer har tilgang til å koble til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager, men nå datt jeg av lasset... jeg sitter med egen pc, bruker nettleseren for å sette opp via cpanel. Har lastet opp alt som skal opp i følge programmet, ( det ligger i egen mappe, ikke på rota) har opprettet en database som skal brukes, men programmet sier at databasen ikke er opprettet og at det mågjøres vha cpanel. Det er gjort flere ganger, ( har slettet databasen flere ganger også) men fremdeles får jeg feilmeldingen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Kan du sende meg en PM med skjermbilde av verdiene du legger inn for databasen i skriptet du benytter? Du legger mest sannsynlig inn feil informasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå