Followers 0

SSL på mail subdomenet?

9 posts in this topic

Hei! Kan jeg kjøpe et rimelig rapid ssl sertifikat til subdomenet mail..no slik at jeg kan konfigurere epostlesere til å bruke det til både pop og smtp med SSL samt be brukerne koble til https://mail..no for å aksessere webmail? Jeg ønsker dette fordi det er enklere for brukere å huske serveradressen samt at da slipper jeg gjøre noe når dere flytter host til ny server. Hilsen TDZWeb

Hei TDZWeb, Vi skulle gjerne ønsket dette var mulig selv også, men det er dessverre ikke mulig pga. slik cPanel fungerer per i dag. Vi håper dette vil komme med tiden. Vi anbefaler dere å lage en sak om dette her: cPanel Feature Requests

Jeg kjenner ikke cPanel godt nok til å formulere en slik feature request. Jeg trodde cPanel var et rent server grensesnitt og at dette ville bli et rent routing/redirect problem.

Hei TDZWeb, cPanel administrerer det meste som skjer på serveren så det må være en integrert del av deres løsning skal det være en løsning som vil være permanent dessverre. Vi skal se om vi får tid til å legge inn en forespørsel for dette selv :)

Hei!

Beklager at jeg gjenoppliver denne gamle tråden, men det er en god grunn til det. Som Jon Eivind nevner i posten over skjer det ting hos cPanel og det har faktisk skjedd ting:

Matt Dees ● 1 year ago
We have updated cPanel & WHM to use the installed SSL Certificate for IMAP,POP, and SMTP. This is in 11.48 which is currently at release.

cpsrvd & webdisk are not in this update.

Jeg har et Rapid SSL sertifikat på ett domene og bruker SSL tilkobling i Outlook, men serveren leverer alikevel feil sertifikat fra cpanelxx.proisp.no og  Outlook popper derfor opp med en advarsel hver gang jeg starter. Det er meget irriterende fordi jeg har flere epost konti og får en popup for hver.

Jeg antar at PRO ISP må installere sertifikatet på cPanel på en slik måte at det også fungerer på POP, SMTP og IMAP tjenester. Jeg ba om dette for ett år siden og det fungerte perfekt i noen måneder, men så byttet dere server og siden da har jeg måttet tolerere popups igjen.

Kan dere sørge for at mitt SSL sertifikat er installert for epost tjenester? Domenet det gjelder er tdz.no.

På forhånd takk :)

On 25/01/2016, 16:10:01, TDZWeb said:

Kan dere sørge for at mitt SSL sertifikat er installert for epost tjenester? Domenet det gjelder er tdz.no.

Jeg fant ut av det selv. Enable Mail SNI i SSL Host Management.