Magento go

5 innlegg i emnet

Jeg begynner nesten å lure litt om jeg har tatt meg vann over hodet når jeg tenkte at jeg skulle få til å lage en nettbutikk selv. Men altså.. Magento er lastet ned. Men kan jeg ikke få magento go da? Jeg er ikke så veldig opplyst.. Trodde gjerne jeg kunne velge å få magento go i kontrollpanelet en plass. Det er sikkert mulig også, at jeg bare ikke ser det? Med magento go får en jo en egen ferdig oppsatt butikk. Men må jeg da flytte webhotell til magento? Skjønner ikke dette her jeg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Du behøver ikke laste ned noenting. Logg deg inn i kontrollpanelet (cPanel). Deretter trykker du deg inn på "Softaculous" ikonet. Når du har kommet deg inn der så velger du kategorien "E-Commerce" og "Magento". Derfra velger du "Install" og velger hvilken versjon og hvor den skal installeres og hvilket passord og brukernavn du ønsker. Velg også en epost adresse til slutt så blir all informasjon sendt på epost til deg. Deretter er det bare å starte med å legge inn produkter etc. Lykke til :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ingenting om magento go der. Jeg har allerede installert "standardversjonen". Fordelen for noen som er så lite inne på dette her som meg, hadde vært med litt mer ferdig oppsett. Det får en med magento go. Viss en går på magento sin side blir det jo bare opprettet en egen nettside med dette. Så da er det sånn at jeg ikke skjønner hvordan jeg får det til å komme under mitt domene og sånn.. Skjønner du hva jeg mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann kakedilla, Det er nok en liten misforståelse her. Magento har tre produkter, enterprise versjonen for større prosjekter, den frie community utgaven og til slutt Magento Go. Den frie versjonen er den som er tilgjengelig via kontrollpanelet, mens Go er den Magento tilbyr for de som ikke ønsker å gjøre noe selv.. annet enn å legge til produkter. Go er KUN tilgjengelig som en tjeneste direkte på Magento sine servere, og vil koste penger å abonnere på (fra 15$ pr mnd). Her vil du få et ferdig oppsett med en masse funksjonalitet som kanskje eller kanskje ikke dekker det du trenger. Det finnes her ingen mulighet til å gjøre tilpassinger annet en de opsjonene de gjør tilgjengelig. Det vil si at den Go utgaven du kan abonnere på muligens inneholder funksjonalitet som ellers kun er tilgjengelig i enterprise utgaven, men at den frie community utgaven er den du skal bruke dersom du ønsker større frihet. Du har da tilgang på alle tillegg som måtte finnes på der ute.. Vet ikke om du ble noe klokere, men du bør i alle falle se igjennom dokumentasjonen om dette er noe du kan klare på egenhånd før du gjør noe mer Mvh Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. da har jeg nok misforstått litt ja... :P Javel, da er det bare å brette opp ermene og prøve å få det til selv da... Kan ta sin tid før dette blir ferdig da ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå