Opprette to wordpressider på ett webhotell (databaseproblem)

8 innlegg i emnet

Jeg ønsker å ha en WP-side og en WP-blogg, 

siden min skal ha hete www.gulltopp.no og inneholde info om produktene jeg selger, samt link til jotform bestillingsskjema, og utenom dette vil jeg ha en blogg på blogg.gulltopp.no. 

Får da opp denne feilmeldingen You currently use the maximum number of MySQL databases. If you need additional databases, contact your service provider.

Jeg har brukt en annen leverandør før og bytta til proisp i går, men har ikke hatt problemer å opprette to WP siden hos den forrige leverandøren... 

hva er det jeg må gjøre, har prøvd å google og finne ut, men det er nesten 10 år siden jeg gjorde dette så jeg er litt lost nå... 

klarer ikke å legge ved bilde nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hege,

Hvis du installerer Wordpress fra Softaculous så er det ikke mulig å ha to installasjoner i samme database enda. Jeg har snakket med Softaculous og det er noe som de skulle se på, men foreløpig er det ikke mulig.

Du kan ha flere Wordpress og andre skripter i samme database, men du må da bruke egen prefix i databasen for at det skal fungere fint. Fordelen er at du kun har en database og ikke trenger flere.
Men ulempen er at det kan bli uoversiktlig samt ved en gjenoppretting av databasen så vil både bloggen og nettsiden bli overskrevet.

Skal du ha det i samme database må du laste ned Wordpress manuelt og laste over filene i f.eks blogg.gulltopp.no mappen og følge instruksjonene og skrive inn databasen du har fått på www.gulltopp.no sammen med database brukeren og passordet. Og deretter velge en annen prefix som f.eks kan være wp2_, mens nettsiden bruker wp1_.

Det enkleste vil nok være å bestille ekstra database via våre kundesider. Da vil du få en ekstra database innen noen minutter og kan da installere en ekstra Wordpress installasjon og holde dem adskilt på databasene.

Det finnes en tredje løsning hvor du kan aktivere Wordpress Multisite også. Hvis du installerer via Softaculous kan du også velge å aktivere Wordpress Multisite.

Håper det ga svar på dine spørsmål :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bestille ekstra database med den billigste løsningen?

har liksom ikke råd til 45 i mnd

Hilsen Hege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

never mind

Endret av Hege

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hege,

Ja, du kan bestille ekstra database som du sikkert fant ut :) Ikke noe problem! Du må bare spørre dersom det dukker opp noe mer du lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det er litt uvant ennå å bruke proisp sin, men ser at den har mange fordeler:) Gleder meg til å bruke dette:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Flott :) Gi oss gjerne tips på forbedringer om det skulle være noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå