Velge database

9 posts in this topic

Tidligere kunne en eksportere en database etter dato. Er det slutt på den muligheten? Som jeg ser det ligger det kun en der, altså den nyeste.

Hei og velkommen til forumet Birdsofprey :)

Dersom du mener via phpmyadmin så er det ikke mulig å eksportere annet enn databasen i nåværende tilstand. Dersom du ønsker en eldre versjon av databasen må du gjenopprette den fra backup først (se denne nederst i guiden for gjenoppretting av webhotell backup), og deretter eksportere databasen i phpmyadmin eller via mysqldump dersom du har tilgang til SSH.

Var det det du lurte på?

Tak, takk. :) Jeg har vært kunde hos dere i mange år. Og er imponert over hvor proft ting er blitt, og en oppetid tilnærmet 100%.

Jeg har et IPS forum, som dette. Under oppgraderingen fra 3.7.8 til den nyeste 4.1.3.2 ble de særnorske bokstavene æ, ø og å til noen merkelige tegn.

Support hos IPS ønsker en database fra før oppgraderingen og en etter oppgraderingen for egen testing, for å prøve å finne ut hva som skjedde. Den eldre databasen skal altså ikke brukes i det nåværende forumet.

Hei igjen,

Det var kjekt å høre :) Det skal bare bli bedre fremover også.

Vi hadde selv litt problemer med de særnorske tegnene i overgangen fra vBulletin til IPB forum. Det er mulig det var i overgangen fra 3.8 til 4.0 vi også opplevde samme problem. Det eksisterer nemlig ikke noen konvertering fra vBulletin versjon 5 til IPB 4.x så vi måtte først over til 3.8 versjonen. Vi forsøkte forskjellige løsninger for å rette problemet og IPB var ikke så hjelpsomme siden det var snakk om overgang fra vBulletin. Vi fant ut at den raskeste og enkleste løsning var å eksportere nyeste database, bruke søk og erstatt i en teksteditor og deretter importere databasen igjen. Kanskje dette kan være en løsning for deg også?

Det er ikke mulig for deg å gjenopprette databasen inn i en ny database via R1Soft backup dessverre. Vi har imidlertid denne muligheten så dersom du på forhånd oppretter en ny database og deretter tar kontakt med support og ber oss om å gjenopprette databasen din fra ønsket dato til den nye databasen så skal vi fikse det for deg.

Det høres bra ut. :)

Teksteditoren sørget altså for å sette inn de riktige bokstavene automatisk? 

Vet ikke helt om jeg skjønte deg. Det er IPB support som ønsket å teste ut på egen server. Derfor trenger de en database fra før oppgraderingen, og en etter. 

Går det ikke an å laste ned en Fra R1Soft Restore Backup??

Hei igjen,

Beklager om jeg var litt uklar. Med teksteditor mener jeg hvilken som helst editor hvor du kan søke og erstatte tekst som f.eks. WordPad på Windows eller tilsvarende. Etter at du har eksportert databasen i SQL fil så åpner du den i en slik editor. Du må deretter finne eksempler på æ, ø og å (som da vil se veldig forskjellige ut) og for hver bokstav må du søke opp teksten slik den ser ut i filen og legge inn korrekt bokstav i feltet for det det skal erstattes med.

Dersom du er usikker på hva jeg mener anbefaler jeg at du søker på "search and replace wordpad" på Google så vil du få mange guider for dette :) Vær oppmerksom på at hver bokstav må erstattes 2 ganger, en for liten versjon og en for stor versjon.

Når du har erstattet alt og lagret SQL filen på ny importerer du databasen over den eksisterende.

Det går dessverre ikke an å laste ned database direkte fra R1Soft backup nei. Dette burde så absolutt vært mulig, noe vi gjentatte ganger har tatt opp med dem. Det kommer, men vi vet ikke når og jeg er redd det kan ta noe mer tid før det er på plass. Databasen må altså gjenopprettes før den deretter eksporteres.

Hei,

Jeg er ikke ute etter å erstatte den nåværende databasen med en eldre. Det er IPB som trenger en fra før oppgraderingen til testing på en egen side, ikke på min. Hvordan skal de kunne få tilgang til det?

Hei igjen,

Du må da gjøre som jeg skrev her:

21 timer siden, PRO ISP Jon Eivind skrev:

Det er ikke mulig for deg å gjenopprette databasen inn i en ny database via R1Soft backup dessverre. Vi har imidlertid denne muligheten så dersom du på forhånd oppretter en ny database og deretter tar kontakt med support og ber oss om å gjenopprette databasen din fra ønsket dato til den nye databasen så skal vi fikse det for deg.