Alle mine nettsider er nede

16 innlegg i emnet

Hei,

Jeg har flere nettisider hos dere. Alle er nede nå? Det ser ut til at de har vært det siden i natt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Birdsofprey,

Ingenting er i øyeblikket nede eller opplever problemer (heller ikke i natt). Du er høyst sannsynlig blokkert i brannmur hos oss. Vi anbefaler at du følger denne guiden for å få tilgang igjen og for å avdekke hvorfor du er blokkert:

Diagnose av webhotell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte diagnose på 2 stk, der kom det melding om at dette domenet ennå ikke var registrert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Sender du IPen din og domenet i PM til meg? Så skal jeg sjekke nærmere for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg fikk rask tilbakemelding på diagnosen fra en annen hos dere. Årsaken er at jeg har endret firmanavn, blitt AS, og dermed også org.nummer. Det gamle er slettet og derfor ble mine domener hos dere slettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Ja, da har Norid i så fall tatt dem ut av sine navneservere slik at domenene ikke fungerer. Ingenting er slettet i våre systemer så domenene vil fungere straks Norid setter dem inn i navneserverne sine igjen.

Du får utført eierskifte automatisk for dine domener via kundesidene dine hos oss og endringen sendes rett til Norid som da vil ta dem inn i sine navneservere igjen.

Håper du får dem online igjen snarest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kjedelig. Jeg har en nettbutikk på det ene domenet. Det er jobben min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Ja, skjønner deg veldig godt. For å unngå tilsvarende problem for fremtiden anbefaler vi at du verifisere at all informasjon i WHOIS på dine domener er oppdatert til enhver tid. Norid (og andre registre) sender informasjon til deg om slikt som dette god tid i forveien før de går til slike drastiske tiltak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, jeg fant en mail som kom 18 sept om dette. Det var flere mailer som hadde lagt seg inn under den øverste som i en tråd. Det domenet tenkte jeg ikke å føre videre. Overså rett og slett mailene som lå under den første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pratet med NORID nå, de skulle ordne en utsettelse inntil ny registrering var kommet til de. De regnet med at det skulle være oppe i løpet av dagen. Jeg var inne hos dere og endret eier som i guiden deres. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

25 minutter siden, Birdsofprey skrev:

Jo, jeg fant en mail som kom 18 sept om dette. Det var flere mailer som hadde lagt seg inn under den øverste som i en tråd. Det domenet tenkte jeg ikke å føre videre. Overså rett og slett mailene som lå under den første.

Fort gjort å overse dem.

15 minutter siden, Birdsofprey skrev:

Jeg pratet med NORID nå, de skulle ordne en utsettelse inntil ny registrering var kommet til de. De regnet med at det skulle være oppe i løpet av dagen. Jeg var inne hos dere og endret eier som i guiden deres. Men NORID har ennå ikke motatt noe. Skal egenerklæringen som lastes ned sendes de i underskrevet tilstand? Det var ikke noe send-knapp noe sted.

Flott at du fikk Norid til å ta tak i det.

Du fikk oppgitt via eierskiftesiden at eierskiftet av domenet først startes når faktura blir registrert betalt. Det sendes ikke noe til Norid før dette. Du behøver kun å laste ned egenerklæringen, samt krysse av for at du godkjenner den. Når du har krysset av for at du godkjenner den vil du kunne klikke på knappen for å bestille eierskiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jo, knappen for bestille kom opp neste gang når jeg gikk inn. Mulig årsaken første gang var at jeg ikke krysset av på det aktuelle domenet.

Fin løsning bare en holder tungen rett i munnen. :) 

Jeg fikk inn to mailer fra det ene domenet nå, men kan ikke se at det er live ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Flott ;)

Fra Norid la domenene inn igjen i navneserverne sine kan det ta alt i fra 0 til 24 timer før de fungerer som normalt igjen. Erfaringsmessig tar det normalt sett ikke mer enn et par timer. Endringen vil skje gradvis rundt om på nettet ettersom nodene på nettet får med seg endringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den viktigste er oppe nå, nettbutikken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Flott :) Vær imidlertid oppmerksom på at selv om den er oppe for deg så betyr ikke dette at den er opp for alle på nettet. Det fungerer gradvis rundt om på nettet ettersom hvilken leverandør man benytter og hvor man befinner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå