Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Hei, Jeg har flere nettisider hos dere. Alle er nede nå? Det ser ut til at de har vært det siden i natt? Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei Birdsofprey, Ingenting er i øyeblikket nede eller opplever problemer (heller ikke i natt). Du er høyst sannsynlig blokkert i brannmur hos oss. Vi anbefaler at du følger denne guiden for å få tilgang igjen og for å avdekke hvorfor du er blokkert: Diagnose av webhotell Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Jeg kjørte diagnose på 2 stk, der kom det melding om at dette domenet ennå ikke var registrert. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, Sender du IPen din og domenet i PM til meg? Så skal jeg sjekke nærmere for deg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Hei, Jeg fikk rask tilbakemelding på diagnosen fra en annen hos dere. Årsaken er at jeg har endret firmanavn, blitt AS, og dermed også org.nummer. Det gamle er slettet og derfor ble mine domener hos dere slettet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, Ja, da har Norid i så fall tatt dem ut av sine navneservere slik at domenene ikke fungerer. Ingenting er slettet i våre systemer så domenene vil fungere straks Norid setter dem inn i navneserverne sine igjen. Du får utført eierskifte automatisk for dine domener via kundesidene dine hos oss og endringen sendes rett til Norid som da vil ta dem inn i sine navneservere igjen. Håper du får dem online igjen snarest. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Veldig kjedelig. Jeg har en nettbutikk på det ene domenet. Det er jobben min. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, Ja, skjønner deg veldig godt. For å unngå tilsvarende problem for fremtiden anbefaler vi at du verifisere at all informasjon i WHOIS på dine domener er oppdatert til enhver tid. Norid (og andre registre) sender informasjon til deg om slikt som dette god tid i forveien før de går til slike drastiske tiltak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Jo, jeg fant en mail som kom 18 sept om dette. Det var flere mailer som hadde lagt seg inn under den øverste som i en tråd. Det domenet tenkte jeg ikke å føre videre. Overså rett og slett mailene som lå under den første. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Jeg pratet med NORID nå, de skulle ordne en utsettelse inntil ny registrering var kommet til de. De regnet med at det skulle være oppe i løpet av dagen. Jeg var inne hos dere og endret eier som i guiden deres. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, 25 minutter siden, Birdsofprey skrev: Jo, jeg fant en mail som kom 18 sept om dette. Det var flere mailer som hadde lagt seg inn under den øverste som i en tråd. Det domenet tenkte jeg ikke å føre videre. Overså rett og slett mailene som lå under den første. Fort gjort å overse dem. 15 minutter siden, Birdsofprey skrev: Jeg pratet med NORID nå, de skulle ordne en utsettelse inntil ny registrering var kommet til de. De regnet med at det skulle være oppe i løpet av dagen. Jeg var inne hos dere og endret eier som i guiden deres. Men NORID har ennå ikke motatt noe. Skal egenerklæringen som lastes ned sendes de i underskrevet tilstand? Det var ikke noe send-knapp noe sted. Flott at du fikk Norid til å ta tak i det. Du fikk oppgitt via eierskiftesiden at eierskiftet av domenet først startes når faktura blir registrert betalt. Det sendes ikke noe til Norid før dette. Du behøver kun å laste ned egenerklæringen, samt krysse av for at du godkjenner den. Når du har krysset av for at du godkjenner den vil du kunne klikke på knappen for å bestille eierskiftet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Hei, Jo, knappen for bestille kom opp neste gang når jeg gikk inn. Mulig årsaken første gang var at jeg ikke krysset av på det aktuelle domenet. Fin løsning bare en holder tungen rett i munnen. Jeg fikk inn to mailer fra det ene domenet nå, men kan ikke se at det er live ennå. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, Flott Fra Norid la domenene inn igjen i navneserverne sine kan det ta alt i fra 0 til 24 timer før de fungerer som normalt igjen. Erfaringsmessig tar det normalt sett ikke mer enn et par timer. Endringen vil skje gradvis rundt om på nettet ettersom nodene på nettet får med seg endringen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Den viktigste er oppe nå, nettbutikken. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
PRO ISP Jon Eivind 10 Posted November 16, 2015 Hei igjen, Flott Vær imidlertid oppmerksom på at selv om den er oppe for deg så betyr ikke dette at den er opp for alle på nettet. Det fungerer gradvis rundt om på nettet ettersom hvilken leverandør man benytter og hvor man befinner seg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Birdsofprey 2 Posted November 16, 2015 Ok, ny og nyttig info. Quote Share this post Link to post Share on other sites