Blogging og søkemotorer

8 innlegg i emnet

Jeg holder på med en slags blogg/hjemmeside og lurte på om noen har noen grunnleggende tips for å få den høyere og fortere på f.eks rankingen hos google? Har laget en del artikler, men synes de kommer for langt ned på google når jeg skriver dem direkte inn i søkefeltet :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Det viktigste er at linkene er søkemotor-vennlige. At de ikke blir: "www.domene.no/?side=blogg&innlegg=5", men at de blir slik: "www.domene.no/blogg/hvordan-lage-seo-vennlige-linker". Da er det lettere for Google (og andre søkemotorer) å finne frem. Husk også å alltid bruke -taggene med informasjon og stikkord om nettsiden. Ha alltid med stikkord i artiklene du skriver, og pass på at disse vises i koden. Altså, "fine" URLer samt beskrivelse og stikkord om nettsiden er veldig enkle grep for å få nettsiden høyere opp i søkeresultatene. Det kan også være en idé å ha noen trackbacks for å få indeksert nettsiden oftere og bedre. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har slått dette på i wordpress installasjonen min så fine lenker har jeg hvertfall fått til :) Skal se litt nærmere på meta taggene du nevner og trackbacks som jeg ikke har hørt om før.... Har andre tips å komme med så setter jeg veldig pris på det :o Takk for tipsene Atle!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det er en SEO-plugin til WordPress (det har iallefall vært en til tidligere versjoner) som blant annet gjør det lett å redigere beskrivelsen og stikkordene til siden. Anbefales!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wordpress SEO Hei Fredrik og andre. HVis du bruker Wordpress anbefaler jeg at du henter pluginet fra Joost de Valk (Yoast) som heter Wordpress SEO og følger de anbefalinger han har skrevet om i instruksjonene. Når det gjelder permalink strukturer har han skrevet om det her: How to change your WordPress Permalink Structure. Og bemerk. Det er ikke nok bare å innstallere et SEO plugin i Wordpress, men det viktigste er å innstille det slik at det virker optimalt for deg. VH Nickolass, Nettpilot.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er der nogle norske lister med dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå