Google AdWords

2 innlegg i emnet

Jeg jobber med å lage en enkel nettside for firmaet mitt som tilbyr konsulenttjenester.
Har lest litt om Google AdWords og hvordan bruke dette men vil gjerne ha noen enkle tips om hvordan best bruke dette.

Finnes det andre ting jeg kan gjøre for at websiden skal være lett å finne for kundene mine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes utrolig mange «oppskrifter», råd og tips om hvordan bruke Google AdWords.

Her er et par enkle tips fra meg:

• Når du skal lage annonsene dine i Google AdWords er det lurt å vite hva kundene dine søker på. Hva skriver de inn i søkefeltet for å finne tjenester som du tilbyr?
  • Fokuser annonsene dine på fordelene med det du leverer. Hva slags problem løser du?
  • Bruk CTA (call-to-action) som «Bestill nå», «Klikk her». Selv om det er så enkelt fungerer det faktisk. Gjør det superenkelt for kunden å bestille dine tjenester.
  • TEST! Ikke vær redd for å teste ut forskjellige annonser. Det er kun slik du vil lære om hvilke annonser som fungerer best for dine kunder og din målgruppe. Lag flere annonser med ulik utforming, la de kjøre noen dager og fjern de som ikke fungerer.
  • Relevante landingssider er viktig for annonsene.

For å gjøre siden din bedre synlig vil jeg anbefale at du leser om SEO, som står for Search Engine Optimalization.
I bloggen vår finner du en egen artikkel om SEO - klikk her for å lese den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå