Warning: mail(/var/log/phpmail.log) [function.mail]: failed to open stream: Permission denied

2 innlegg i emnet

Saka gjeld Skodje Fotoklubb, sending av kontaktskjema. Usikker på når denne feilen har oppstått, men sannsynligvis etter endring utført av ProISP.

Når skjema blir sendt inn, returnerer script feilmeldinga: Warning: mail(/var/log/phpmail.log) [function.mail]: failed to open stream: Permission denied in /home/skodjdkp/public_html/billettilepost.php on line 55

Linje 55 inneheld funksjonen Mail. Den var testa og fungerte feilfritt i fleire år, men har no begynt å gje feilmeldinga. Grunnen er nok manglande rettigheiter til å skrive til loggfil. Eg har leita og prøvd å endre på rettigheiter der eg trur det kan vere, men har nok ikke funne det riktige. Så vidt eg kan forstå, får eg heller ikkje sett rett adresse for loggfila i php.ini heller, sidan eg ikkje kan opne den, så vi treng hjelp til å løyse dette.

Skjemaet fungerer på den måten at meldinga kjem fram til mottakaren, men avsendaren får ei feilmelding på nettsida, og det er svært uheldig.

Helsing

Arnold Hoddevik, 91179866

FunctionMail-FailToOpenStream-AccessDenied.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet Arnold,

Det lå en linje vedr. /var/log/phpmail.log som ser ut til å ha vært der lenge. Den skal ikke ligge der så jeg har nå fjernet denne for deg og du bør nå ikke få feil vedr. den filen. Takk for at du gir beskjed ;)

Jeg vil også tipse om at du kan endre php.ini verdier som du ønsker selv, både via cPanel og som forklart her:
Konfigurasjon av php.ini på webhotell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå