Joomla! i undermappe

4 innlegg i emnet

Hei, Har et firmadomene hos PROISP, og tenker på å sette opp et privat subdomene (f.eks. privat.firma.no) som kjører Joomla. Går det an å installere Joomla i undermappen som hører til subdomenet? Hvordan gjør jeg isåfall det? mvh Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørn! Skal du bruke kontrollpanelet til å installere, eller gjør du det manuelt? Jeg har ikke webhotell hos PRO ISP akkurat nå, så jeg husker ikke helt hvordan det kontrollpanelet funker, men jeg syns å huske at jeg kunne velge hvor jeg skulle installere de forskjellige systemene. Da gjør du bare en vanlig installasjon i den mappen som tilhører subdomenet. Har du installert Joomla på selve firmadomenet også, eller kjører dette noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må opprette subdomenet først. Bruker du softaculous til å installere Joomla kan du velge plassering på installasjonene under feltet nr 2 Choose Domain Please choose the domain to install the software. der velger du f.eks. privat.firma.no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Innstallerte Joomla med softaculous, og det fungerte som det skulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå