Ny installasjon av PrestaShop

6 innlegg i emnet

Installerte PrestaShop nå, men hva nå? Hvor og hvordan finner eg den igjen og kan sette opp webshopen min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Maggi,

Installerte du PrestaShop via Softaculous eller manuelt? Jeg antar at du gjorde det via Softaculous siden du er usikker. Under installeringen valgte du hvor denne skal ligge. Dersom du oppgav epost som informasjonen om PrestaShop skulle sendes til har du den også på epost.

Samme informasjon er også tilgjengelig i etterkant via Softaculous i cPanel under PrestaShop. Velg å endre på installasjonen så vil du få opp all relevant informasjon, samt du har muligheten til å endre på admin passordet.

Finner du informasjonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eivind,

Ja, installerte med Softacukous og fikk mail med info.

Har tidligere laget ett par hjemmesider med rvsitebuilder og det har gått greit, men nå forstår eg ingenting....

Finner ikke PrestaShop i cPanel... Eller jo, helt nederst under Softaculous finner eg den. Med noe info om siste nedlasting.. Var det det du meinte?

Så lurer eg på hvordan får eg laget en webshop av den linken/nedlastinga da?

Er Prestashop lett å bruke/administrere for nybgynnere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Maggi,

Ja, det var det jeg mente. Der skal du blant annet finne en URL til adminsidene hvor du setter opp nettbutikken din som du ønsker.

Nettbutikken skal allerede være på nett der du plasserte den på webhotellet, men du må som sagt begynne å sette den opp slik som du ønsker at den skal være og det er det som er arbeidet og krever at du setter deg inn i litt. Det er mer krevende enn å sette opp RVSiteBuilder, men ikke nødvendigvis så veldig mye mer. Kort oppsummert må du begynne med steg 3 her:
https://www.prestashop.com/en/getting-started

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eivind,

Eg ga opp PrestaShop, det blei ikkje heilt som eg hadde tenkt :) Men takk for hjelpen.
Prøver meg nå på WoordPress så får eg se om det blir meir som eg hadde tenkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Skjønner at det kan være litt mye å sette seg inn i for å få det som ønsket ja.

Et lte tips:
Dersom du benytter WordPress og ønsker deg nettbutikk også er det typisk Woocommerce vi ser at våre kunder kombinerer sammen med WordPress.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå