Anbefalte ressurser på VPS

3 innlegg i emnet

Hei,

Jeg er litt usikker hver gang jeg oppretter en ny virtuell maskin om hva jeg bør velge av ressurser selv om jeg kan justere en del av disse i etterkant.
Legger ved ett bilde av konfigurasjonen inne i kontrollpanelet og håper på tilbakemelding hva jeg bør velge.

gentoo.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål angående steg 4 i prosessen ved bygging av ny VM. Se bilde vedlagt.
Hvis jeg aktiverer automatisk backup inne i OnApp så tar den Snapshot av den virtuelle maskinen og jeg betaler da pr. GB brukt diskplass for dette?

Bør jeg aktivere autoscale?

steg4 onapp.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det meste kan du justere ved en senere anledning, men du bør velge nok ressurser til å kjøre de applikasjonene og tingene du skal ha på serveren fra start av.
Port speed kan være greit å velge ubegrenset ettersom det ikke er noe du betaler ekstra for uansett. I de fleste tilfellene vil IPv4 være normalt å velge, selv om IPv6 blir mer og mer brukt.
CPU Priority bør du sette til 100% og velge hvor mange CPU Cores serveren skal ha. Normalt ligger den ofte rundt 1-3 kjerner (Cores) på de fleste servere av ressursbruk.

Autoscale bør du aktivere hvis det er kritiske ting som kjøres på den virtuelle serveren. Hvis ressursene du har gitt den blir oppnådd så vil den automatisk bli gitt mer ressurser når forbruket er høyt og nedjustere seg etterpå. Da slipper du at serveren går tregt eller ned hvis det er ressursbruken er maks.

Ja, du betaler pr.GB diskplass brukt for snapshot backup og den vil da ta backup automatisk hvis du velger det i steg 4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå