Wordpress themes

10 innlegg i emnet

Jeg lurer på om noen har peiling om det finnes mange som tilbyr gratis wordpress themes på norsk? Vet at det er flere tusen forskjellige themes på nettet med engelsk språk hvor en må oversette selv, men som tar svært lang tid og er krevende for de fleste. Wordpress på norsk er enkelt å få installert, men har problemer med å finne norske themes som helst er gratis? Eventuelt forskjellige erfaringer med gratis themes på engelsk som de virkelig kan anbefale? Har testet ett par og det er svært forskjellige løsninger og muligheter på disse.... Setter pris på alle innspll :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type løsning er det du ønsker, da? Er det en typisk blogg eller er det en portefølge det er snakk om? Jeg har ikke kommet over noen themes som allerede er oversatt til norsk, men jeg opplever at de fleste themes (med norsk språk installert i WordPress) pleier å være greie å oversette. Uansett så er det masse bra themes her og her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ønsker meg en sånn typisk nyhetsblogg opplegg på den ene siden og har testet med ett par, men på alle så er det vanskelig å finne frem i html,.php etc for å få endret til norsk text. Jeg får oversatt mye, men er flere ting som ikke er like enkle å finne frem i :mad: Har du testet mange wordpress themes? Har du noen å anbefale når det gjelder bruk ellers?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange å anbefale som er gratis. De themene jeg pleier å bruke, pleier jeg å kjøpe fra themeforest.net. Det er et bra sted å begynne og lete etter hva man vil ha, og da ev. kjøpe det etterpå. Etterpå er det uansett lettere å finne frem til hva man faktisk vil ha. Themeforest har også veldig rimelige priser. Det virker som om det ikke er så lett å finne frem til mange gratis nyhetsdesign der ute. Alle de jeg har funnet frem til nå er mer for vanlige blogger. Hehe, jepp, det er ikke alltid like lett å finne frem i alle filene. Har hatt problemer med det selv. Hvis du ønsker det, kan jeg ta en titt på de themene du sliter med å få oversatt, for å se om jeg klarer å finne de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket ut themeforest litt og det virker som de har veldig greie priser hvertfall :) Når du kjøper themes fra dem til den billige prisen får du da fjernet den der "logo'en" dem har nederst på themet? Eller må du da kjøpe developer versjonen? Jeg har f.eks problemer med å finne frem til å gjøre endringer på hovedsiden. Der står det "Previous entrys" som jeg ønsker oversatt til "Tidligere artikler" kanskje. Er ikke enkelt å vite om det er i single.php, index.php, page.php, config.theme.php, section.news.php jeg skal gjøre endringer. Er det noen plass jeg kan se hvor wordpress henter ut denne informasjonen? Da hadde det vært veldig enkelt å finne frem til teksten jeg skal redigere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjøper themes blir de "dine", på et vis. Tingen med den andre lisensen (til mange hundre dollar) er slik at hvis du kjøper den så får ingen andre kjøpe den. Da har du kjøpt opp hele greia. Du kan fjerne logoen uansett hvilken lisens du kjøper. Jeg har aldri hørt om et slikt sted, nei. Noe av informasjonen står også i databasen, slik at det må endres der. Ellers må du nok bare se gjennom filene og finne frem selv. Kanskje dette kan hjelpe deg med feilen du snakker om? Kan være at det finnes flere slike spørsmål i supporten til WordPress, slik at du kan bruke de som et slags "oppslagsverk".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wordpress themes Hei Jeg er relativ fersk på Wordpress. Det jeg lurte på var om det er mulig å laste ned en themes som jeg kan benytte som en konkret webside (hjemmeside). Er det i så fall mulig å forandre på logo, tekst generellt, og i toppbanner etc. Jeg er ikke serlig dreven i CSS koding foreløpig, så det hadde vært fint å kunne bruke noe som unngikk disse kodespråkene på et hvis. Er det mulig? Eller må man kunne CSS kodig. Mvh Paul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hansenpa3: Mange WordPress-design støtter å gjøre endringer i ting som logo og/eller header, footer med mye mer. Skal du derimot gjøre noe som designet ikke støtter "ut av boksen", bør du ha en viss forståelse for HTML og CSS før du begir deg ut på endringer. Dersom du ønsker å lage en "side" i WordPress som fungerer som forside, kan du fint gjøre dette da WordPress har integrert støtte for dette. Fredrik: Dersom du har et design du har lastet ned eller kjøpt, er det mulig at dette ikke har støtte for i18n (localization / flere språk), men dette kan fint endres inne i php-filene, dersom du vet hva du gjør. Ellers bør du, dersom du ikke allerede har sett på det, ta en titt på hvordan du får WordPress på Norsk. Ellers bør du også lese ThemeForest sine lisensvilkår før du kjøper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Erik. Takk for svar. Er det noen som har eksempler på websider (themes) som er blitt lastet ned, og forandret til Norsk spåk på en enkel måte. Tenker da på tekst på knapper som har blitt forandret, samt header, footer, etc. Og hvor er de beste websidene for å laste ned slike themes. :) Mvh Paul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå