Problemer med database

2 posts in this topic

Hei :) jeg har jobbet med et forum (phpbb) en stund på lokalserver (wamp) og laget en eksport av av databasen med phpbb sin innebygde funksjon. Lagde så en ny database i cpanel samt ny bruker og koblet de sammen. Gikk deretter inn i PhpMyAdmin og importerte min tidligere database, overførte min tidligere phpbb mappe via ftp og endret "databasenavn", "database brukernavn" og "passord" i phpbb's config.php fil, så det passet min nye database og bruker.

Så skulle jeg sjekke om det funket, har gjort dette flere ganger og det har funket, men denne gang får jeg denne feilmeldingen:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'admin'@'localhost' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Brukeren jeg bruker til databasen heter ikke admin engang hverken i databasen eller i config.php, så nå skjønner jeg fint lite, søkt og prøvd mye nå, gjort prosessen flere ganger også uten hell, noen som har peiling? Noe jeg overser? :P

Jeg fandt det ut nå, hadde glemt og slette cachen i phpbb cache mappen, fungerer fint nå :)