Spam, spam og enda mer spam.

4 innlegg i emnet

Vi har vært kunde hos dere i en periode nå, og er i utgangspunktet godt fornøyd. Det eneste som trekker ned er det at vi ser at mengden spam vi mottar begynner å bli plagsomt høy.

Vi har tidligere hatt noen filtere (hvis jeg bruker rett ord) inkludert fra tidligere leverandør, men jeg husker ikke hva det heter eller om dere har det samme. Kanskje har dere noe tilsvarende?

Har dere noen råd til hva vi kan gjøre for å begrense mengden spam som mottas?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Spam er aldri gøy, og dessverre ser det ikke ut til at de som sender ut spam har planer om å slutte med dette og de finner stadig nye kreative metoder for å få levert søppelposten. Det å bli helt kvitt problemet vil altså være vanskelig, men vi har selvsagt verktøy som kan hjelpe med å gjøre problemet mindre gjeldende. Hvilke verktøy som er tilgjengelig avhenger litt av hvilke pakke man har.

Det første jeg vil nevne er at alle våre webhotell har et spamfilter kalt SpamAssasin inkludert. Dette er dog ikke påskrudd som standard og er noe som aktiveres via kontrollpanelet (cPanel).

SpamAssasin er et filter som vil kunne hjelpe, spesielt sammen med SpamBox. Anbefaler at du sjekker guiden vår her for mer detaljer rundt dette: https://www.proisp.no/guider/konfigurere-spamassassin-spam-box-cpanel/

Selv om SpamAssasin gjør en god jobb så er det ikke det mest avanserte filteret på markedet, og heller ikke det mest brukervennlige. For de som ikke får god nok effekt av SpamAssasin har vi et alternativ som helter SpamExperts. Dette er et filter vi ser har svært god effekt, selv uten særlig konfigurering, og som derfor vil være et godt alternativ for de som ikke ønsker å bruke så mye tid på konfigurasjon og oppsett. Filteret har dog selvsagt avanserte muligheter for de som måtte ønske det.

SpamExperts er kun tilgjengelig for de som har pakken ProPremium, så hvis Spam er et stort problem kan det være verdt å oppgradere webhotellet.

Du kan lese mer om SpamExperts her: https://www.proisp.no/oss/hvorfor-benytte-spamexperts-spamfilter/ og her: https://www.proisp.no/guider/aktivere-spam-experts/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Box Trapper minner meg om et regime vi har på jobben. Mailen slipper ikke inn før avsender har svart at den har sent mailen osv.

Anbefaler dere den?

Hilsen Vidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vidar,

Personlig så er jeg ikke så "fan" av BoxTrapper, men vil istedenfor benytte SpamExperts og "trene" å sette det opp etter eget slik jeg ønsker å ha den.
Eventuelt så kan også SpamAssasin fungere greit, men det kan være greit å legge inn noen hvitelister/svartelister i den.

Jeg har også lagt merke til at min personlige epost konto hos gmail.com tar veldig mye eposter som de ikke burde merke som spam.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå