Litt rusk rundt opprettelse av vps

4 innlegg i emnet

Heisann,

Jeg har forsøkt å opprette en vps hos dere nå og det var dessverre ikke helt rett frem. For det første fikk jeg ikke bestilt. Da jeg trykket på bestill knappen for vps skjedde det bare ingenting, jeg fikk ingen feilmelding, ingen ting. Da forsøkte jeg å bestille et webhotell for å se om problemet gjaldt alt, eller bare vps, noe som tok meg til ordre siden, med vps liggende som produkt i handlekurven. Der fikk jeg en feilmelding om at jeg måtte legge til mobilnummer i min kundeprofil for å få lov til å opprette vps. Bare en liten omvei det, så greit nok, jeg fikk jo bestilt til slutt.

Sms'en jeg fikk med brukernavn og passord til onapp kom fra "smssms". :) Linken for å bekrefte koden virket ikke da jeg trykket på den på mobilen. Jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke er logget inn på min proisp konto på mobilen eller hva, men jeg endte opp med å skrive inn alt på pc'en, det fungerte.

Endelig logget inn ser jeg frem til å få opprettet selve serveren, og jeg trykker på build -> add new virtual server. Jeg blir bedt om å velge mal, noe jeg forventet, da jeg har sett på malene dere tilbyr og ønsker meg en FreeBSD server. Problemet nå er at jeg får bare to hovedkategorier å velge mellom, Linux og Windows. FreeBSD er ikke å finne noe sted. Under maler i menyen på venstre side derimot, ligger FreeBSD, men det ser bare ut til å være for å filtrere på de virtuelle serverene man måtte ha, og der er det selvfølgelig ingenting å finne.

Så der står jeg fast. Kan noen hjelpe?

Mvh,

Børge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet Børge!

Jeg mistenker at en OnApp oppdatering har gjort at FreeBSD servermalene forsvant som valg. Jeg har nå rettet opp i dette for deg slik at du kan velge blant disse når du oppretter virtuell server.

Takk for at du rapporterer om disse problemene! Jeg har testet her uten å få til det samme så her er det nok en bug ute og går som vi må lokalisere. Vi skal undersøke dette nærmere og få rettet på det straks.

Gi gjerne lyd om det er mer "rusk" eller om du lurer på noe mer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempemessig, tusen takk for rask respons! Jeg fikk satt i gang installasjon greit nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Bare hyggelig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå