Hvilke SEO-verktøy bruker dere?

10 innlegg i emnet

Vi benytter allerede en del forskjellige SEO-verktøy (søkemotoroptimaliseringsverktøy) i PRO ISP, men det er alltid interessant å høre fra andre hvilke SEO-verktøy som brukes og hvilke erfaringer dere har gjort dere. Vi har i hovedsak brukt WebCEO og Google Webmaster Tools. I den senere tid har vi også testet SEOmoz. Google Webmaster Tools trenger ingen kommentarer da den er obligatorisk for enhver eier av et nettsted. WebCEO anså vi som det beste produktet på markedet da vi startet å bruke dette for 5-6 år siden. Siden den tid må jeg dessverre si at produktet har endret seg skuffende lite. Det er nok enda et av de bedre produktene på markedet, men føler vel i grunnen at man bør supplere med flere SEO-verktøy for å få et bedre resultat. SEOmoz er på mange vis veldig lik WebCEO i funksjonalitet med små variasjoner dem imellom. Unntaket er at SEOmoz er dyrere og at man får tilgang til et SEO-samfunn av likesinnede som man kan spørre og diskutere med (og man kan også spørre SEOmoz direkte). Dette er nok et veldig pluss når man er ny med SEO, men også om man er mer erfaren da det alltid dukker opp nye tema og SEOmoz er gode på å følge trendene. Så jeg vil absolutt anbefale SEOmoz dersom man kan svelge prisen på 99 dollar per måned. Hvilke SEO-verktøy har dere benyttet dere av og hvilke erfaringer sitter dere igjen med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere testet webversjonen av WebCEO? Er det noen forskjell i funksjonalitet fra den nedlastbare versjonen? 1200 dollar i året for SEOmoz må jeg si var ganske så stivt...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har dere testet webversjonen av WebCEO? Er det noen forskjell i funksjonalitet fra den nedlastbare versjonen? 1200 dollar i året for SEOmoz må jeg si var ganske så stivt...!
Nei, vi har ikke det. Ut i fra hva jeg har inntrykk av så er webversjonen enklere å forholde seg til og gir nok mer konkrete tips for en som ikke har mye erfaring med søkemotoroptimalisering. Den nedlastbare versjonen er mer beregnet på å kunne levere søkemotoroptimalisering for kunder av deg igjen dersom du leverer tjenester innen søkemotoroptimalisering. Ja, SEOmoz er dyr, men det kan lønne seg. Dersom det er tips derfra som må til for at du skal klatre fra nedre til øvre del av siden på søkeresultatene, og det vil gi deg betydelig inntekt, så kan 1200 dollar være velbrukte penger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk SEO verktøy lanseres 1. januar 2012 Hey Jon Evind og Hansson Jeg har aldrig riktig likt WebCEO jeg. Synes også det er litt utdatert. Jeg har prøvd både SEOmoz, IBP og Raven Tools.Har brukt IBP de siste tre år når det gjelder søkeordsresearch og optimalisering av enkelte sider. Og må si at det er et fantastisk bra onpage optimaliseringsverktøy for enkelte sider. Startprisen er høy, men det årlige abonnement etterpå er rimelig. Synes SEOmoz er veldig bra, men, og her kommer det store men: For to år siden møtte jeg noen britiske karer som hadde en fantastisk visjon om å lage det mest komplette SEO verktøy på markedet. Og så meldte jeg meg som betatester og i dag ligger jeg #1 på søkeordet SEO på nåde Bing og Yahoo med Nettpilot.no sine sider om SEO. Og jeg har ikke begynt optimalisering for Google enda. Nettstedet er mindre enn to år og har bare en Google pagerank 1! Og nå har jeg brukt de siste seks måneder på oversettelser og tilpasning til Norsk språk og har inntill videre brukt navnet Mediakoordinator SEO. Har hatt en del gode erfarne SEO konsulenter til å teste og går ut av betatesting 1. januar. SEO verktøyet leverer automatiske norskspråklige SEO analyser av både on-site og off-site faktorer på daglig basis, kutter ned arbeidsstiden på avrapportering av SEO-arbeide og effekt overfor interne teams og oppdragsgiver drastisk. Jeg har akkurat skrevet innlegget Slik setter du opp din konto i ditt nye SEO verktøy og inviterer dere hermed til å prøve gratis frem til 14. januar. Prisen er litt høyere enn SEOmoz sine rimeligste versjon, men det er en del flere muligheter og du kan ha opp til 5 nettsteder og spore opp til 500 søkeord på en konto. Og så er det norsk språk og support;-) Hvis dere liker det kan dere være med å komme med innspill til hvordan det kan tilpasses enda bedre til det norske marked. Har du lyst å teste gratis så melder du deg på her >>. God jul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Nickolass og velkommen til forumet :) Vi synes det høres ut som et spennende produkt så vi kommer helt sikkert til å teste dette etter nyttår. For oss er det ikke noen fordel at det er på norsk, heller omvendt da vi er vant med engelsk terminologi, men dersom det ikke fokuserer tips så ensidig på engelskspråklige nettsider som resten av produktene så er det en fordel. Det er ikke litt lite med 2 uker testing? Etter hva jeg husker av vår test av SEOmoz så hadde vi en måned testing der og det var i det minste laget for å kunne gjøre seg opp en mening. Det tok riktig nok lang tid før man fikk noen rapporter som kunne brukes til noe som helst, men 2 uker høres likevel lite ut. Ha en fortsatt god jul ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jon Eivind Jeg har hørt fra en del som mener at en fornorsking ikke nødvendigvis er til det beste for akkurat dem. Det forstår jeg også godt. Det har vært litt av en jobb å finne ut av hvilke termer som var de mest korrekte til hver en tid, især for en dansker som jeg;-) Men på den andre siden så kan dette være med til å bidra til at vi bedre forstår det vi holder på med. Jeg har tenkt å holde en del presentasjoner fremover hvor nettopp arbeidet med oversettelsen er i fokus. Du kan alltid skifte til engelsk i dine brukerinnstillinger om du skulle føle for det. Men ja, vitsen på sikt å samle lenker og relevante norske henvisninger i den norske varianten. Og 2 uker, ja det er kanskje lite, men vi mener at en måneds medlemskap er så verdifullt at vi ønsker å sette en pris på det - inntil videre. Men dette kan jo endre seg. Og fortsatt god jul til deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Nicolass, Bra at man kan skifte til engelsk ved behov :) Skjønner at det er satt til 2 uker og at man ønsker å ta seg betalt for tjenesten man leverer. Jeg vil likevel tro at det er en risiko for at dere mister faste brukere før de innser at det er en tjeneste de er avhengig av ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi kunne la PROISP sine kunder få en måneds prøvetid? Det høres ut som du tror det vil være lurt. For det er ganske avhengighetsskapende;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er ikke umulig, men først må nok vi teste det og så kan vi ta det derfra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Bing Webmaster Tools som har blitt mye bedre etter de siste oppdateringene. Du kan bl.a. se nettsiden din som BingBot. Du får foreslåtte SEO tips. Kodevalidering. Din rangering i Bing. I tillegg har de en integrert Søkestatistikk, så her kan du se hva som er søkt på BING organisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå