Hvordan kan jeg få flere kunder til å handle på nettsiden min?

4 innlegg i emnet

Jeg fikk noen tips og råd her på forumet av dere for å øke trafikken til nettsiden min. De fungerte ganske bra og jeg har nå en ganske jevn strøm av besøkende men jeg ønsker å få flere salg. Har hatt fokus på bra og profesjonelle produktbilder og ser at trafikken til salgsartiklene mine er høy men hvordan få flere av de besøkende til å gjennomføre kjøp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig å høre at tipsene du fikk her tidligere fungerte bra for deg og nettsiden din!

Det du ønsker er at dine besøkere skal utføre en handling (et salg) som vi kaller en konvertering.  

For å øke antall konverteringer er det flere faktorer du kan påvirke:

- Sørg for at de riktige kundene finner deg og nettsiden din. Selv om du har høy trafikk finnes det garantert flere besøkere der ute som vil skape flere konverteringer enn nåværende besøkere. Det handler om å være synlig for de riktige kundene. Gå gjennom hvilke søkeord din nettside er aktuell for.

-  Hvor raskt siden din laster påvirker konverteringene dine i høy grad. Det må være enkelt og raskt for dine besøkere å handle og dersom nettsiden laster tregt risikerer du å miste kunden under kjøps prosessen. Bruk en "speed test" (for eksempel Pingdom) til å sjekke hastigheten for nettsiden din. Har du Pro Medium eller Pro Premium webhotell hos oss kan vi plassere deg på en LiteSpeed server som kan være med å øke hastigheten.

Et annet tips jeg vil gi deg er å bruke Google Analytics. Her kan du se hvor dine besøkere «faller av» og forlater nettsiden din. Sjekk hvilket punkt de avbryter kjøpet på for å se om du kan gjøre det enklere og raskere for kunden din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 websider hos proisp, og er veldig fornøyd med service å det hele. Sliter med hvordan få mer trafikk og ingen kjøper noen ting. Driver med voksen butikk, og den har ranking 311000 og så har eg laget til en voksen kino side som har ranking 266000, men selv om ranking er luksus. Så har jeg lite trafikk og de som kommer inn, er mer på vindu shopping. Har wheel of fortune, slik at folk kan vinne rabatter, free gifts og free shipping. Popup med rabat tilbud er for kjedelig synes jeg. Har også laget til pinetrest, instagram og facebook kontoer som eg markedsføre på. Men har lite trafikk, og forstår ikke hva eg gjør galt?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Eirik!

Beklager så mye du ikke har fått svar tidligere.
Hyggelig å høre du er fornøyd med produktene og tjenestene våre.

Når det gjelder spørsmålet ditt forstår jeg at du ønsker større trafikk og flere konverteringer.

For å generere trafikk vil jeg anbefale du tar en titt på en av artiklene fra proisp.no/blogg "Hvordan få mer trafikk til din nettside?".
I tillegg ville jeg også undersøkt om Google AdWords kan være aktuelt for deg.

For å øke konverteringene dine er det flere ting du kan gjøre, her er noen av mine tips:
- Evaluer og analyser kjøpsprosessen for nettsiden. Dersom du benytter Google Analytics kan du sjekke i "Goal funnels" hvor kundene dine avbryter kjøpsprosessen.
- Benytt reviews og positive tilbakemeldinger. Fremhev tidligere kunders positive opplevelser med å handle i din nettbutikk. Det trygger potensielle kunder.
- Dersom du benytter landingssider, fjern all unødvendig informasjon og gjør det så enkelt som mulig for kunden å holde fokus på det aktuelle produktet (kalles "å gi kunden tunnel syn").
- Ikke vær redd for å teste ut og gjøre ting annerledes. Dersom nettsiden ikke leverer ønsket antall salg pr. dag, måned eller år bør du ta en evaluering av nettsiden for å gjøre den mer bruker-/kundevennlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå