Sign in to follow this  
Followers 0

Kjøp av domener

3 posts in this topic

Jeg ønsker å kjøpe et domene som er registrert via en annen leverandør. Kan dere bistå i hjelp med å hente ut dette domenet til meg?
Kan dere finne ut hvem som eier domenet for meg?

Dersom dette gjelder .no domener så kan du gå inn på nettsiden www.norid.no for så søke opp domenet. Du vil da finne ut hvilken leverandør som har registrert domenet samt hvem som står som eier.

Gjelder det andre typer domener kan du finne mer informasjon via nettsider som f.eks www.whois.sc
Forskjellen her er at .no domener krever at all informasjon er gyldig. Det kan dermed være vanskelig å finne ut hvem som faktisk eier et .com, .net, .org domene ettersom informasjonen som ligger på www.whois.sc nødvendigvis ikke trenger å være riktig.

Vi i ProISP bistår dessverre ikke med kjøp av domener fra andre personer\firma. Her må du ta kontakt med eier selv og finne ut en løsning på hvordan det skal gjøres. Det vi derimot bistår med er å flytte domenet over til oss dersom det er du som eier domenet.

Oppdaterer litt her da det er nye regelverk etter GDPR og det er mange besøkende på denne posten.

Du kan ikke lenger direkte finne ut av hvem eier domene da Norid har fjernet dette.
Det er kun e-post som kan finnes tilgjengelig for dette.

Domeneoppslag kan du ta her: https://www.norid.no/en/domeneoppslag/