Sign in to follow this  
Followers 0

MTA's poor reputation

2 posts in this topic

Hei.

Jeg har webhotell hos PRO ISP, og har satt opp flere epost adresser på mitt domene. Jeg er egentlig veldig fornøyd, men i en periode fikk jeg ikke til å sende epost da jeg fikk følgende feilmelding i retur:

554 Your access to this mail system has been rejected due to the sending MTA's poor reputation

Jeg får ikke lenger denne feilmeldingen, men jeg lurer på hva som har skjedd, og om det er noe jeg kan gjøre for å hindre at dette skal skje igjen?

Hei,

Dersom en konto som ligger på samme server som deg, sender ut store mengder spam (noe som kan skje dersom kontoen er blitt hacket), kan dette gå ut over serverens rykte på Internet. Vi overvåker kontinuerlig serverne, og fikser opp i dette med en gang det oppdages. I noen tilfeller kan det likevel hende at en server får dårlig rykte i en periode. Etter at teknisk avdeling har ryddet opp, kan det ta litt tid før serverens gode rykte sprer seg igjen.

Siden flere kontoer på samme server deler IP adresse, vil spamming fra en server kunne føre til problemer for flere kontoer på serveren. For å unngå dette kan du bruke dedikert IP adresse på webhotellet. Da vil epost bli sendt ut fra den dedikerte adressen som kun du bruker, og ikke den delte adressen på serveren. Da vil du ikke merke noe om serverens IP får dårlig rykte. Du kan lese mer om dedikert IP her: https://www.proisp.no/oss/hva-dedikert-ip/

Alternativt kan du også ta i bruk det kraftige SpamFilteret vårt; SpamExperts, som vi tilbyr til alle Pro Premium webhoteller. Da vil epost bli sendt ut fra SpamExperts serveren, som er mye mindre utsatt for dårlig rykte.