Cloaked forwarding i cPanel?

10 posts in this topic

Hei,

Jeg lurer på om det er mulig å sette opp cloaked forwarding i cPanel?

Hei og velkommen til forumet,

Nei, det er dessverre ikke mulig. Du kan ta kontakt med support så kan vi ordne det for deg slik at det blir lagt inn en cloaked URL forwarding for deg. Vi anbefaler likevel å unngå bruk av dette ettersom det ikke er bra i forhold til søkemotoroptimalisering.

Okei, takk for raskt svar. Da får jeg høre med support.

Bare hyggelig :)

On 11/4/2016 at 1:55 PM, PRO ISP Jon Eivind said:

Hei og velkommen til forumet,

Nei, det er dessverre ikke mulig. Du kan ta kontakt med support så kan vi ordne det for deg slik at det blir lagt inn en cloaked URL forwarding for deg. Vi anbefaler likevel å unngå bruk av dette ettersom det ikke er bra i forhold til søkemotoroptimalisering.

Hei! Er det evt. alternative måter å gjøre dette på? Jeg har f.eks. ett domene hos dere jeg vil skal peke til en mappe på en server med et annet domene, også hos dere, men allikevel vise den opprinnelige URLen i adressefeltet. :)

Hei og velkommen til forumet!

Ja, dersom du har webhotell på det andre domenet hos oss så kan du legge til domenet du ønsket å peke mot ønsket mappe som et tilleggsdomene på det webhotellet. Du kan lese mer om det her:
https://www.proisp.no/oss/hva-aliasdomene-tilleggsdomene/

Passer det deg bedre? :)

Takk for det :)

Ja, det ser ut til å være det jeg trenger. Hvordan går jeg i så fall frem for å tilleggsdomenet til å peke til den aktuelle mappen?

Og kommer URLen synlig til å endre seg, eller ikke?

15 minutes ago, PRO ISP Jon Eivind said:

Hei og velkommen til forumet!

Ja, dersom du har webhotell på det andre domenet hos oss så kan du legge til domenet du ønsket å peke mot ønsket mappe som et tilleggsdomene på det webhotellet. Du kan lese mer om det her:
https://www.proisp.no/oss/hva-aliasdomene-tilleggsdomene/

Passer det deg bedre? :)

Flott :) Dersom du allerede har bestilt domenet så må du ta kontakt med support for å få det endret som du ønsker. Har du ikke bestilt domenet enda kan du velge å legge domenet til på det eksisterende webhotellet via bestillingen.

URL kommer til å vise det nye domenet og ikke det som webhotellet allerede er satt opp med.

7 minutes ago, PRO ISP Jon Eivind said:

Flott :) Dersom du allerede har bestilt domenet så må du ta kontakt med support for å få det endret som du ønsker. Har du ikke bestilt domenet enda kan du velge å legge domenet til på det eksisterende webhotellet via bestillingen.

URL kommer til å vise det nye domenet og ikke det som webhotellet allerede er satt opp med.

Ok, supert. Da sender jeg mail til support og får ordnet opp. :) Igjen, tusen takk for hjelpen!

Bare hyggelig :)