Bruk av felles SSL og linksystem

3 innlegg i emnet

Hei der og takker for stødige tjenester.

I forbindelse med en varslertjeneste som jeg lager, bruker jeg link fra nettstedets opprinnelige URL, for så å linke til
Ønsker du å benytte Shared SSL må du benytte denne adressen

og så er det en adresse der hvor man bruker shared SSL.

Utfordringen der er at da forblir man å gå via denne SSL adressen. TAnken min er jo bare at det skal gjelde den ene linken fra en joomla artikkel til en annen hvilke ikke har en meny link. Det står da

Klikk her for å komme til de sikre siden

Og når man gjør det får man jo SSL og jeg har laget bilde av URLen slik at folk ikke skal skremmes av adressen etc.

Men utfordringen er at da ikke kommer tilbake til selve nettstedet offentlige url. Er det noen måte jeg kan taste meg ut av den utfordringen der?

Dersom det trengs kan jeg gi et passord osv så man kan se dette selv, men jeg føler selv at forklaringen er grei :-)

Jeg ser at det største problemet blir at når man fake deler sider etterpå med Facebook, så kommer denne adressen frem og ikke den urlen som man ønsker å promotere
 https://cpanel56.proisp.no/~xxxxx

RR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet!

I løpet av en måned bør vi ha på plass en løsning som vil gi alle webhotell et gratis SSL sertifikat. Du vil da slippe å benytte den delte adressen. Jeg forslår dermed at du venter til dette er på plass eller evt. går for vårt billigste SSL sertifikat :) Høres det bedre ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.11.2016 at 20.25, PRO ISP Jon Eivind skrev:

Hei og velkommen til forumet!

I løpet av en måned bør vi ha på plass en løsning som vil gi alle webhotell et gratis SSL sertifikat. Du vil da slippe å benytte den delte adressen. Jeg forslår dermed at du venter til dette er på plass eller evt. går for vårt billigste SSL sertifikat :) Høres det bedre ut?

Hei Jon Eivind!

Litt tilfeldig at jeg leste denne posten, hadde egentlig tenkte å lage en ny post der jeg skulle spørre om SSL til webhotellene.

Hvilket gratis SSL-serfikat skal dere tilby, og har dere noe dato når det evt vil være klart? :) Jeg tenkte selv å foreslå om dere kunne legge inn støtte for https://letsencrypt.org/  sine sertifikater, men supert at dere allerede har planer om å få på plass en løsning!

Keep up the good work!

Edit: Hadde ikke lest gjennom hele forumet enda, så endte opp med å spørre om det samme som her 

Endret av john

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå