domene navnet fungerer ikke

8 posts in this topic

hei,

Jeg eier et .no domene med webhotell via proisp og det fungerer perfekt. I dag valgte jeg å kjøpe et .com domene med webhotell og opplever en merkelig ting. Jeg får bare opp at "server not found" både i nettleser og i FTP. Dette skjer både på pc og mobil men når jeg logger av wifi på mobil og får tilgang via 4g så kommer jeg inn på det nyinnkjøpte domenet. Hva er greia?? Er det ruteren min som er vrang og hvordan løse dette? Vil jo gjerne komme inn på det nyinnkjøpte domene fra wifi.

Hei Petter,

Hvis domenet ditt ble registrert tidligere idag så kan det ta litt tid før nodene rundt omkring får med seg dette. Normalt tar det 0-24 timer før de fleste noder er oppdatert.
I noen tilfeller kan du ikke styre dette selv, men i de fleste tilfellene kan du gjøre ett par ting som vil få det til å fungere eller til å gå raskere.

Du kan prøve å tømme historikk,cache og annen logg i din nettleser. Eller åpne en inkognito fane hvis nettleseren din støtter dette.
Hvis du har Windows så kan du kjøre cmd fra start menyen din og skrive:
ipconfig /flushdns

Trykk deretter på "Enter" og sjekk på nytt i nettleseren din etterpå.
I noen tilfeller vil det også kunne hjelpe å ta en restart av maskinen/routeren din.

Hvis ikke noe av dette hjelper så er det bare å ha litt tålmodighet :-)

Hei og takker for svar! Nå har det gått over 24 timer og så har gjennomført alle tipsene i innlegget over uten noe hell. Får ikke kontakt med domene navnet, verken på PC eller mobil via mitt wifi nettverk. Har resetta ruteren men får allikevel ikke kontakt. Får kontakt med alle andre nettsider men det nyinnkjøpte domene navnet funker ikke. Har det noe med at jeg valgte amerikansk lokasjon? Jeg lager en nett side for min kusine roxannenawrot.com

prøver med http:// og www. Får opp at det ikke er noe kontakt med tjener hele  veien. 

jeg kommer ikke inn på ftp heller via nettverket. CPanel fungerer fint. Jeg skjønner absolutt ingenting fordi kommer som sagt inn via mobil med IMG_7236.PNG4g både på nettsiden og ftpen! 

Syns det er rart at når jeg kjører diagnose på roxannenawrot.com så får jeg opp også mitt andre domene navn. 100gram.no Det er vel ikke riktig. 

Nå fungerer domenet. Vet ikke hva som var blitt gjort.. men har et spørsmål. Fordi når jeg logger meg på cpanel med det ene brukerkontoen (har to domer med tilhørende hver sitt webhotell) så får jeg opp helt nederst på cpanel siden opplysninger om at WordPress fra det andre domenet må oppdateres. Selv om det er jeg som har betalt så trodde jeg at det var to kontoer uavhengig av hverandre. Er det noen som har er svar på dette? 

Dessuten når jeg prøver å installere WordPress på det nyinnkjøpte domenet med dets webhotell så får jeg denne tilbakemeldingen: Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress.

Har jeg gjort feil? Jeg har fulgt samme installeringsmetode som det andre domene mitt (endra passord, brukernavn og database navn) men får opp denne feilmeldingen. 

Jeg har installert WordPress vis cPanel og får den samme beskjeden på index.php.  

Your PHP installation appears to be missing the MySQL extension which is required by WordPress.

har surfet litt på Google og får til svar at innstillingene til webhotellet er feil. Hvis det er tilfelle.. hvem kan jeg kontakte for å få rettet opp i det? Ønsker virkelig ikke å kansellere kjøpet da jeg trenger et webhotell. 

Fikk det til! Endret php versjon fra 5.2 til 5.3.