[Løst] Særnorske bokstaver i domenenavnet

4 posts in this topic

Jeg har et domenenavn med "å" i navnet, men sliter med å få e-poster fra dette domenet til å reflektere dette.

Har testet med forskjellige innstillinger i Horde, Roundcube og Squirrelmail, slik som å sette "From"-feltet og "Reply-To" eksplisitt, uten at dette tilsynelatende gjør noen forskjell.

Kan dere hjelpe meg med å finne ut av dette?

Bare for å presisere: Utfordringa er at eposter sendt fra dette domenet sin webmail (enten Horde, Roundcube eller Squirrelmail), ankommer mottaker med avsenderdomene @xn--skjkil-kua.no, og ikke @skjåkil.no, slik jeg forventer. Jeg har ikke forsøkt med en ekstern epostklient, ettersom jeg i utgangspunktet ønsker å bruke webmail.

Har testet videre, og det ser ut til at feilen jeg opplever, skyldes epostserver/klient på mottakersida. Leste på Wikipedia at Gmail støtter internasjonaliserte epostadresser fullt ut, og det ser ut til å stemme. Selv uten "from" eller "reply-to" feltene satt eksplisitt, kommer epostene dit fram med "å" i domenenavnet.

Dermed kan vel problemet ansees som løst for ProISP sin del :)

Hei og velkommen til forumet :)

Dessverre er IDN domener (domener med f.eks. æøå) enda noe vanskelige å benytte i forhold til epostklienter mm. så vi anbefaler fremdeles våre kunder å heller ha et tilsvarende domene hvor disse tegnene er byttet ut med A-Z bokstaver. Det vil si at dersom du ønsker blå.no så anbefaler vi at du også registrerer bla.no eller blaa.no og benytter domenet uten å til epost.

Takk for alle oppdateringene om problemet.