jeg har domene hvordan får jeg e-post også?

9 innlegg i emnet

Hei, jeg har domenet: www.øvrerønningengård.no og ønsker å få en e-post som kan høre til domenet. Jeg har skjønt at jeg må ha et webhotel men når jeg forsøker å bestille det, så blir jeg litt forvirret. Hvordan får jeg et sett med 5 epost adresser? 

ønsker meg eksempelvil: ingvild@gardscamp.no 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Det er riktig som du sier at du behøver webhotell for å ha epost, med mindre du ønsker å benytte vår Hosted Exchange løsning. For samtlige av våre webhotell får du med ubegrenset antall epostadresser. Du bestemmer selv hvor mye diskplass disse maksimalt kan benytte når du oppretter dem, men vær oppmerksom på at de aldri kan benytte mer enn grensen på webhotell.

Dersom du allerede hadde hatt domenet gardscamp.no som parkert hadde du bare behøvd å oppgradere til webhotell som vist her:
https://www.proisp.no/guider/oppgradering-tjenester/

Siden domenet derimot ikke er bestilt vil du måtte bestille domenet med ønsket webhotell via våre normale bestillingssider dersom du ønsker å benytte ingvild@gardscamp.no.

Får du det til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg forsøkt å sette opp en e-post tilknyttet domenet og tilhørende webhotel. men e-post adressen blir midlt sagt umulig. Den er lang som et uår og inneholder merkelige tegn og tall. Ikke aktuelt å bruke den mao. Hvordan får jeg endret dette? Jeg har allerede betalt for oppgraderingen men den er helt verdiløs for meg slik det står nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

domenet er: øvrerønningengård.no og det blir seende slik ut i e-posten: @ xn--vrernningengrd-wib50ae.no  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inneholder domenet tegn som æøå? I så fall er det ikke noe å gjøre med det. Støtten for epost for slike domener er fremdeles begrenset rundt på nettet. Vi vil i så fall anbefale deg å registrere et tilsvarende domene uten æøå som du benytter for epost. Typisk bestiller våre kunder det alternative domenet som et aliasdomene og kan dermed benytte epost på samme webhotell.

Dersom du ikke skulle ønske oppgraderingen er det bare å gi beskjed til support så får vi enkelt reversert det for deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Ja, domenet inneholder ø og å. Nå ble det vanskelig å velge. Problemstillingen er som følger: 

- domenet jeg har kjøpt hos isp er slik at det ruter trafikken til min wordpress side som har www.gardsdraumen.wordpress.com som nettadresse. domenet jeg kjøpte er www.øvrerønningengård.no med et webhotel knyttet opp mot dette

- jeg ønsker meg egentlig: ingen reruting men bare en enkel nettadresse for wordpress siden min. eksempelvis: www.ovreronningen.no eller www.gardscamp.no og ingen reruting

- jeg ønsker meg 5 enkle e-poster som vi i bedriften kan bruke

Det jeg har nå er et vanskelig domenenavn og et webhotel som gir e-postadresser som er umulig å bruke.....how to fix it uten at jeg skal ha kastet penger ut av vinduet på idiotiske nybegynnerfeil (det kan hende jeg må svelge den altså). 

på forhpnd takk for svar på langt spørsmål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan gjøre de endringene du måtte ønske så dersom du f.eks. ønsker å erstatte domenet på webhotellet med ovreronningen.no i stedet så kan vi gjøre det. I så fall betaler du bare for domenet og så setter vi det gamle som parkert. Du kan da sette opp egen WordPress på domenet og benytte e-post som du ønsker. Høres det greit ut? I så fall er det bare å gi beskjed til support så ordner vi det for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har skrevet en mail til support. enden på visa ble (har litt dårlig tid så måtte fikses kjapt) at jeg kjøpte et nytt domene med tilhørende webhotel. så har jeg betalt for en mapping hos wordpress, så da håper jeg det er i orden. Jeg satser på å få lov til å kansellere webhotelkjøpet på det domenet jeg ikke får brukt (www.øvrerønningengård.no) 

Takk for svar :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Ja, det skal gå helt fint så ikke noe problem :)

Gi lyd om det dukker opp noe mer vi kan hjelpe deg med ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå