Hvordan få min nye e-postadresse til å funke?

3 innlegg i emnet

Hei,

Jeg har fått meg en ny mac, så nå tenkte jeg at jeg skulle løse det problemet jeg har slitt med tidligere. Jeg har Pro start og har muligheten til å lage meg en e-post med domenenavnet mitt i. Men, når jeg forsøker å følge instruksjonen for å få tatt i bruk e-postadressen min, så fungerer det ikke. Dette gjør jeg: 

1. logger inn i cpanel

2. trykker på e-mail accounts

3. scroller ned til: Mail Client Automatic Configuration Scripts

4. klikker på : MacOS® Mail.app® for “Lion” (10.7+)  info.png og IMAP over SSL/TLS 

5. problemene starter.... Jeg får beskjed om at det er noen galt med icloud/apple kontoen min (jeg logger inn med riktig passord, har til og med byttet passord, og er nå kastet ut av hele hotmail kontoen min pga dette). 

Spørsmål 1: 

hva er det jeg driver på med? Setter jeg opp mailkonto hos en helt annen tjener? (og betyr tjener her f.eks g.mail?) 

spørsmål 2: 

Er det i det hele tatt mulig for meg å få laget meg en e-post der kunder kan sende mail til ingvild@aktivgardsferie.no og jeg mottar den i f.eks hotmail kontoen min eller g-mail kontoen min? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et siste spørsmål: 

Jeg har satt inn 4 e-post adresser på forward. Eksempel: bestilling@aktivgardsferie.no som da skal sendes videre til ingvild_hotmail.com. Men, jeg får beskjed av kunder om at denne ikke virker. jeg har forsøkt alle fire adressene, og jeg mottar ikke noen e-poster i min innboks. Hva har skjedd her? 

jeg gjør følgende:

1. logg inn cpanel

2. trykker på forward

3. legger inn e-postadresser som jeg ønsker og har min vanlige e-post som mottaker for disse. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Årsaken til at noen epost tjeneste ikke fungerer er at det ikke finnes noen MX oppføring i DNS sonefilen for domenet ditt:
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=mx%3aaktivgardsferie.no&run=toolpage

Dette er fordi du har endret til WordPress sine navneservere og ikke satt opp noen MX peker hos dem igjen til oss.
Jeg sender deg en epost og skal prøve å forklare hvordan du gjør dette hos wordpress.com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå