Flytte nettside heim

4 innlegg i emnet

Hei

Eg har i dag ProISP som webhotell, men har nettsidene plassert hos clikpic, www.arnoldfoto.no. Eg treng ny side, og vurderer følgjande:

Sette opp nettside i Wordpress her hos ProISP, utvikle den fredig til lansering, og så aktivere den/erstatte den gamle. Sida skal inneholde oversikt over tenester, ein blogg med tip, bildegalleri og helst også ein liten nettbutikk.

Kan eg installere Wordpress og sette opp og fylle sida med innhold, uten at det skaper problem i forhold til noverande nettside?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arnold.
Du kan fint installere WordPress på webhotellet du har hos oss. Anbefaler at installeringen foretas via Softaculous: https://www.proisp.no/guider/installere-skript-softaculous-cpanel/

Når den nye nettsiden er klar, kan du endre DNS via kundesiden. (Du kan selvsagt ta kontakt med kundeservice, så bistår vi.) 

Ettersom nettsiden peker til en annen server i skrivende stund, kan du gjøre følgende for å kunne jobbe med nettsiden på webhotellet hos oss:

1. Opprette et subdomene som WordPress installeres på. Når nettsiden er klar og domenet peker til oss, kan URL`en endres i WordPress-installasjonen.

2. Den anbefalte metoden er dog å endre hosts-filen lokalt på din maskin. Med denne metoden slipper du å endre URL i WordPress på et senere tidspunkt. Her er en guide: https://www.proisp.no/guider/hvordan-endre-hosts-fil/

Skulle du ha flere spørsmål angående dette, er det bare til å ta kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret. Skal sjå på det.
Ein del av installasjonen av WP er valg av tema. Mange leverer både rammeverk og tema, og slike kan vel installerast gjennom import? Gjeld det både rammeverk og tema?
Ein leverandør som ser ut til å ha gode produkt, er Studio Press. Kjenner du nokon som kan tilrådast, eventuelt nokon Norske, som kan dekke mine behov?

Hvis eg skal ha SSL-sertifikat, så må vel dette kjøpast før eg installerer WP?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arnold,

Temaer installeres i backend av WordPress. Vi er ikke kjent med leverandører av temaer. (Vi er ikke webutviklere.) Men vi har en liste med partnere som er webutviklere, som kan bistå med utvikling og videre drift av nettsiden. Hvis det er aktuelt, så kan vi sende listen til epostadressen som er registrert på din kundekonto.

Det er best om SSL sertifikatet er installert på webhotellet før man begynner med WordPress. (Da slipper man å endre protokollen i WordPress ved en senere anledning,)

Kan også benytte anledningen til å informere om SSL sertifikatet av typen Basis SSL, som er et gratis alternativ. Dette sertifikatet installeres via kundesiden: https://www.proisp.no/guider/konfigurasjon-basis-ssl/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå