Hvordan fikser man "Fant ikke siden"

8 innlegg i emnet

Hvordan fikser man "Fant ikke siden" ?

Jeg har i det siste testa endel ulike themes på wordpress og mistenker at noe har skjedd som fører til at jeg får "Fant ikke siden" når jeg åpner nettsiden.

Er det noen filer som ligger igjenn? eller noe i instilligene som kan gjøres? Jeg får endra bildet og tekts på siden men får opp fant ikke side, så tydelig noe med viderekoblingen fra wordpress og domenavn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet vårt :)

Jeg har sjekket domenet og nettsiden din og jeg får ingen slike meldinger. En slik melding er ofte en 404 error (feilmelding) fra webserveren og det kan være mange årsaker til det.
Sjekk i konfigurasjonen inne i WordPress at adressen er slik du har satt den opp og med SSL. Du finner det inne i "Innstillinger" -> "Generelt".
WordPress-adresse (URL)
Nettstedsadresse (URL)

Ofte er disse http://www.dittdomene.net (hvor dittdomene.net er domenenavnet ditt), men prøv å endre dem til https istedenfor http. Hjelper det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding.

Jeg bytta til internet explorer for å se hvordan det såg ut der. Får ikke opp feilmelding der. I google chorme er jeg i admin modus og redigerer på en side , men bilder og alt jeg legger til blir ikke oppdatert i " internet explorer" (kunde/bruker modus).  Så litt usikker hvor jeg redigerer nå:)  det står riktignok wp bak i nettadressen.

Her er jeg litt i tvil, hvordan utformer man riktig ?  Har jeg SSL sertifikat? ble litt i tvil. Når jeg laster inn nettsiden så vises den som den ikke er sikker (SSL) 

WordPress-adresse (URL)
Nettstedsadresse (URL)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde lagt til wp/ i slutten av "WordPress-adresse (URL)".
Jeg har fjernet den nå for deg. Prøv å gå ut og inn av nettleseren din på nytt igjen nå?

Du har konfigurert vårt Basis SSL (Gratis SSL) og det er installert på serveren for deg og den benytter du i WordPress nå, så den delen er i orden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OI :) nå ble jeg letta nå funker det jo! Takk for lynrask hjelp.

Ang Gratis SSL, Er dette godt nok for bruk som nettbutikk?

Tanken er at jeg skal bruke payex plugin og woocommerce , og integrere vipps direkte i nettbutikken. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig :)
Det viktigste er at du har og bruker SSL på alt hvertfall. Hvis det er en ny nettbutikk og kanskje ikke en som du jobber med på heltid så synes jeg det er helt greit å starte med gratis eller de billigste sertifikatene. Når du begynner å få litt omsetning og kanskje også går over til AS så ville jeg valgt å investere i ett EV (extended validation) sertifikat slik vi har på nettsiden vår. Den viser PRO ISP AS i nettleseren og gir ofte en ekstra trygghet for dine kunder og vil kunne konvertere flere av disse til salg på nettbutikken.

Har dessverre ikke så mye erfaring med payex/vipps, men vi har andre på kontoret som har litt mer erfaring i WP. Så du må gjerne spørre her eller til support@proisp.no så skal vi prøve å svare deg så godt vi kan selv om vi egentlig ikke har support på slike ting.
Du bør også sjekke ut denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker! Bra support her! glad jeg stakk innom her. Hadde ei fungerende side trodde jeg for noen dager siden men etter jeg installerte woocommerce og payex plugin så ramla alt sammen/ fikk feilmelding " loop feil" redirected too many times og fant ut var best å starte på nytt men angra veldig igår når flere problemer dokka opp , bra jeg fikk god hjelp idag holdt på å gi opp:) 

Ja svært lite omsetning :) bruker finn.no som hoved .  Utfordringen  nå er at alle vil vipse. 

Bra at det duger fortsatt med gratis SSL :)  for nybegynnere med lite omsetning. Takk for tips ! skal prøve igjenn å installere modulen og plugin se om det blir bedre nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå