Wordpress laster treigt

4 innlegg i emnet

Hei,

Jeg har satt opp siden min og den fungerer bra. Scorer greit på pingdom (86) men opplever at siden laster treig både på pc og mobil.

Er ikke en side med så mye info så burde gå mye raskere å laste.

råd/hjelp mottas med takk.

mvh,
Per Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Per Ove,

Du må ikke henge deg opp for mye i "score" på slike tester. Det viktigste er at nettsiden din laster og "føles" rask og grei når du besøker den.
Jeg anbefaler deg å ta en titt på dette blogg innlegget jeg laget for en stund tilbake.

Det viktigste og mest åpenbare årsaken er PHP versjonen. Endre den til en høyere hvis installasjonen (koden og skriptet) du bruker støtter det.
Bruker du WordPress og slike skripter er det viktig å holde de oppdatert. Har du plugin/themes som ikke er i bruk: slett dem!

Har du mulighet for cache modul/plugin så bør du installere og aktivere en slik også.
I tillegg anbefaler jeg å bruke https (http/2 støtte) som også vil gjøre det sikrere og raskere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

jeg har gjort det meste som står beskrevet i blogg innlegget som du skrev. Det eneste jeg ikke har gjort er å ha en Lite server. 

Hvordan bestiller man evt dette?

mvh

Per Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, flott! Men er siden fortsatt treg? Har du noe cache plugin aktivert?
Send meg gjerne en PM med adressen så kan jeg ta en rask titt på ting som kan forbedres. Våre Apache servere er bygget på LiteSpeed og skal laste raskt uten å måtte gå over til LiteSpeed servere.
For å flytte til en slik server krever det at du har Pro Medium webhotell eller høyere. Har du det kan du sette opp flytting via våre kundesider slik.
Har dere mye epost og slik så anbefaler jeg at du venter med å flytte ettersom det ofte må endres i epost oppsettet deres. Derfor kan det være greit å ta en titt og finne problemet først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå