Flytting fra squarespace til Pro ISP

9 innlegg i emnet

Hei! 

Jeg flytter nå over nettsiden min fra squarespace til pro isp og skal ta i bruk wordpress. Det har ikke vært så lett som jeg trodde, og nå "finner ikke safari tjeneren"... Noen som har vært igjennom flytting og kan hjelpe meg med tips for å få fortgang i prosessen? URL: www.kristianostlie.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kristian,

Velkommen til forumet vårt :)
www.kristianostlie.com fungerer helt fint her hos oss og jeg har sjekket DNS pekerene du har satt opp og de er korrekt. Så problemet ditt er at DNS hos din nettleverandør ikke er oppdatert enda. I tillegg kan ting være cachet i nettleseren din.
Så det du kan prøve er å tømme cache/historikk i nettleseren din, ta en omstart av maskinen/routeren din. Du kan også prøve å ta en flush av dns, men det er litt mer avansert og i de fleste tilfellene er det eneste du kan gjøre er å vente til internett nodene er oppdatert.

Du kan også teste nettsiden din med en mobil som har 3G/4G og se om den laster fint der?

Jeg la også merke til at du har hatt epost hos Gmail tidligere. Skal du ha det fortsatt må du huske å legge de inn i sonefilen hos oss slik som det er vist her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT:

Får nå opp siden, men ikke innloggingen til wordpress når jeg bruker www.kristianostlie.com/wp-admin. I stedet får jeg bare at siden er under oppbygging - kom tilbake senere, som er squarespace sin måte å fortelle at det ikke egentlig er noe der. Er trikset å vente, eller vet du om noen måte jeg kan fjerne squarespace totalt fra domenet, slik at jeg får startet å bygge den nye siden min? :) 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takk skal du ha! Nå ble jeg litt mindre nervøs :) Skal sjekke det, og legge inn sonefilen. 

Igjen, takk skal du ha!

Endret av kristian_ostlie
Oppdatert informasjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som det ligger "cachet" i nettleseren din. Prøv i en ny inkognito fane i nettleseren din?
http://www.kristianostlie.com/wp-login.php fungerer helt fint her hvertfall :)

Bare hyggelig å hjelpe. Ta kontakt hvis du trenger mer hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, PRO ISP Morten skrev:

Det høres ut som det ligger "cachet" i nettleseren din. Prøv i en ny inkognito fane i nettleseren din?
http://www.kristianostlie.com/wp-login.php fungerer helt fint her hvertfall :)

Bare hyggelig å hjelpe. Ta kontakt hvis du trenger mer hjelp!

hmm, får da 404 not found etter å ha prøvd inkognito og å tømme buffere og historikk. Kan det da hjelpe å slette wordpress og installere på nytt? Kan vel også være at flyttingen ikke er helt oppdatert enda, slik at jeg bare må vente? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer linken via en mobil med ett annet nett?
Nei, det vil ikke hjelpe å installere WP på nytt igjen. Så du bør nok bare vente litt er jeg redd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dessverre 404 not found på annet nett (og mobil) også.. Bør vel kanskje være oppe å gå over helgen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke ta så lang tid. Navneserver endringer tar 0-48 timer. Normalt pleier de ta 5-7 timer vanligvis. Så prøv litt senere i ettermiddag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, PRO ISP Morten skrev:

Skal ikke ta så lang tid. Navneserver endringer tar 0-48 timer. Normalt pleier de ta 5-7 timer vanligvis. Så prøv litt senere i ettermiddag :)

Godt å høre :) Testet innlogging via en annen link som er delt på twitter, og da kom jeg inn - så er nok snart på plass over alt! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå