Katalog for bruk av Google sheets

8 innlegg i emnet

Hei

Skulle gjerne hatt en katalog på nettstedet mitt der jeg lastet opp filer(bilder,dokumenter) og som ved hjelp av Google Sheets ble presentert på en egen side på nettstedet?

Har prøv å opprette katalog for dette men får kun feil 404 når jeg prøver å få tilgang til filen ved å taste inn adressen i nettleser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Svein,

Jeg vil anta at du har en WordPress-installasjon eller annet skript i roten av domenet ditt? I så fall er det sannsynlig at mod_rewrite reglene spiller inn og resulterer i at serveren ikke finner filene der de faktisk ligger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for svar

jeg bruker en widget for Adobe Muse som henter pr.idag bilder fra en eller annen server(Drive,Dropbox el.) ved hjelp av Et google sheet som angir adressen til hvor bildet/filen befinner seg og putter bildet/filen inn i widgeten for visning på en side. 

Det jeg ønsker er å ha en katalog på mitt område(webområde) der jeg kan laste opp bilder/filer som så Google sheets finner disse og putter inne inn i gallery widgeten.

Gjør dette fordi det er en enklere løsning enn å åpne Muse hver gang et nytt bilde skal legges til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Hvilken widget bruker du? Så kan jeg undersøke hva den støtter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Den heter Fluid Infinity og leveres av QooQee   ( www.QooQee.com). Den er koblet til et Google Sheets som henter filer/bilder på en eller annen server. Bruker ImgSafe som server idag men den er ikke tilfredstillende. Skulle heller hatt en katalog på proisp som jeg kunne brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg søkte litt rundt, men kunne ikke noe måter å hente filer/bilder inn i Google Sheets fra web eller FTP på noen enkel måte dessverre. Beklager at jeg ikke kan være mer behjelpelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Den er greit, takk for hjelpen, nå vet jeg i det minste at det ikke går :), får finne en annen løsning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig og god helg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå