Sette inn bilder i wordpress

10 innlegg i emnet

Hei :) Fant dette forumet når jeg søkte litt rundt og håper noen her kanskje kan hjelpe meg litt.... Hvordan gjør dere det med bilder i wordpress poster? Jeg har litt problemer med at bildene legger seg over hverandre eller nedover hverandre. Har sett litt på table plugin om det kanskje kan være noe for å legge inn f.eks 3 bilder etter hverandre i en post? Eller må dette gjøres i html koden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, livikar! Litt mer detaljert informasjon hadde vært svært nyttig. Hvilket tema er det du bruker? Er det mulig å få sett et eksempel på hvor ting går galt? Er dette på sidene eller i innleggene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker veldig mye generelt da jeg har problemer med å få bildene der jeg ønsker dem skal være. Men du kan se på denne siden som jeg nettopp har lagt ut: Continuum tema | 123 Blogg Det er også dette temaet vi har valgt å bruke på 123blogg.com. Se på de 3 nederste bildene på siden. Hvordan får jeg disse på rad hvis du forstår hva jeg mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker wysiwyg editoren til wordpress og du bruker innebygde bildeopplastningsfunksjonen så har du der mulighet til å venstre,midt eller høyrestille bildene. Jeg er blitt veldig glad i NextGenGallery (NGG) da dette gir deg brukbar gallerier, lightbox visning osv. Dette kan fint brukes til å vise enkeltbilder slik du beskriver også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å sette opp noen bilder ved siden av hverandre, slik som du forklarte, men fikk det ikke til. Det ser ut til at du må bruke diverse HTML-tagger (float) for å få det til å virke slik du ønsker. Det enkleste vil nok være en plugin eller noe tredjeparts, med mindre du er stødig i HTML.

Om du bruker wysiwyg editoren til wordpress og du bruker innebygde bildeopplastningsfunksjonen så har du der mulighet til å venstre' date='midt eller høyrestille bildene.[/quote'] Det gikk ikke. Da jeg prøvde, satte jeg det ene bildet til venstre og de andre til midten og høyre. Bildene havnet dessverre på tre forskjellige linjer. Oppdatert: Jeg kom forresten på at WordPress har en galleri-funksjon som kanskje kan komme til nytte her. Prøv den ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet dette også på min egen WP side nå. Dette fungerer for meg :) La nå inn 3 bilder, valgt venstre, midtstilt, og høyre. Valgte så at de skulle vises på 3 kolonner, og trykket "sett inn galleri" Se vedlagt bilde for instillingene. Link til posten: Test | [ATTACH=CONFIG]6[/ATTACH] Legger jeg inn bildene hver for seg med "sett inn i inlegg" knappen så havner de på hver sin linje. MEN, om jeg setter de hvert for seg, men tar bort alignment, og velger "ingen", så vil de settes ved siden av hverandre på samme linje. Da blir de riktignok ikke midtstilt, og du får heller ikke noe padding rundt de med mindre du setter dette i CSS under avansert på bildeeditoren. Link til testpost #2: Test2 |

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi ;-) Tusen takk for hjelpen! Gikk inn på "legg til bilde" og fant bildene i "gallery" og satte dem slik bildet ditt viser Gjelsvik og da fikk jeg det til: Continuum tema | 123 Blogg Der kunne jeg velge mellom å vise bildet som en fil eller "image file" eller "attachment page" og har nå valgt "image file". Har dere noe erfaring med disse og hvilken som kan anbefales?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra! Forskjellen er hvor linken tar deg når du klikker på bildet, enten direkte til bildet, dvs kun bildet vises. Velger du attachment page så blir du linket til en egen wordpress side som inneholder bildet. Hovedforskjellene er at på sistnevnte kan man kommentere på bildene, og det ser også mer helhetlig ut da det vises innenfor wordpress "rammeverket".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ;) Bør kanskje vurdere å bruke "attacchment page" i noen sammenhenger da. La merke til en annen ting i samme slengen. Når jeg velger ett "featured image" så vises også dette bildet i galleriet, noe jeg ikke ønsker. Vet dere hvordan jeg får dette bort ifra galleriet? Skulle også ønske at jeg kunne fått opp de 3 bildene i galleriet slik det øverste "featured image" viser når jeg trykker på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok ;) Bør kanskje vurdere å bruke "attacchment page" i noen sammenhenger da. La merke til en annen ting i samme slengen. Når jeg velger ett "featured image" så vises også dette bildet i galleriet, noe jeg ikke ønsker. Vet dere hvordan jeg får dette bort ifra galleriet?
Klarte ikke fremprovosere dette på min side, så jeg vet ikke helt hva du mener her. Alle bildene du legger til i galleriet vil være med på gallerivisningen. Featured image funksjonen er jeg usikker på hva egentlig gjør, jeg så ingen forskjell på bildet som er "featured" og de andre bildene i posten.
Skulle også ønske at jeg kunne fått opp de 3 bildene i galleriet slik det øverste "featured image" viser når jeg trykker på det?
Som sagt, jeg klarer ikke se noen forskjell på visningen på featured image, og de andre bildene. Skal du bruke mye bilder i inleggene dine anbefaler jeg NextGenGallery som gir deg en helt annen kontroll på bildevisningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå