Trackbacks i wordpress

3 innlegg i emnet

Noen som har erfaring med trackback/pingback i wordpress? F.eks hvis jeg legger ut en link til en artikkel på nettsiden/bloggen min her så kommer den som kommentar i min wordpress. Bør jeg godkjenne eller avslå denne "kommentaren" på nettsiden? Hva er fordeler og ulemper med trackback i wordpress? Legger jeg denne linken ved her så vil jeg få epost med en ny kommentar: Tjene penger på blogging | 123 Blogg Nedenfor i forumet så kan jeg også legge inn manuelt med trackbacks...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trackbacks er generelt veldig bra med tanke på SEO (søkemotoroptimalisering). Det at flere nettsider linker tilbake til din nettside er positivt, fordi det hjelper deg å havne høyere opp i listene hos søkemotorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men linken her på forumet peker til livikars wordpress site uansett om den blir lagt til som en wordpress trackback eller ikke. Så for hans del er det egentlig likegyldig. I dette tilfellet er denne Trackback`en mest nyttig for Proisp, da lesere av hans wordpress site vil se at den peker hit, ikke motsatt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå