Spam som kommer forbi Boxtrapper #02

4 posts in this topic

Hei,

I dag greide en spammer å komme seg gjennom Boxtrapper og jeg forstår ikke hvordan. Min spam grense er satt til -99. I Boxtrapper loggen finnes følgende oppføring:

Found user as mailer/postmaster postmaster@massimomalara.com/Ikke ga glipp av sjansen for at du har lett etter!

Det finnes ingen bruker på min server med det navnet. I kilden til eposten ser jeg boxtrapper har lagt til følgende header:

X-BoxTrapper-Match: errmsg: mailer/postmaster

Kilden til epostmeldingen vedlagt.

Hei,

Jeg har nå sjekket dette for deg og ser at du har satt 5 som grense for hva som regnes som spam. Den skulle som du nevner ha blitt stoppet av Boxtrapper, men etter å ha vært i kontakt med cPanel har vi fått opplyst at adresser fra postmaster alltid vil omgå Boxtrapper og at dette er slik det skal være. Det var ingen muligheter for å endre på dette ifølge dem.

Dersom du ønsket mulighet til å endre dette måtte du lage en feature forespørsel her:
https://features.cpanel.net/

Beklager at vi ikke kan være mer behjelpelige.

Hei og takk for forklaringen,

5 er grensen for Auto Delete Spam i Apache Spam Assassin, mens -99 er BoxTrapper grensen for å automatisk godkjenne eposter (mao, aldri). Litt usikker på hvordan disse to funksjonene fungerer sammen. Regner med epost må først igjennom Spam Assassin og så blir levert til BoxTrapper.

Hei igjen,

Ja, stemmer som du sier :) Jeg la bare merke til grensen i email header og cPanel.

Bare hyggelig!