Legge til eksisterende kunder under min partnerkonto

8 innlegg i emnet

Hei, dette er kanskje ikke direkte API relatert, men det gjelder partner programmet. Jeg administrerer flere websteder på separate kontoer her på Pro-ISP. Hvordan knytter jeg disse til meg som partner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Du må da sende en epost til support med innloggingsdetaljer for hver kunde som vi skal legge til din partner konto. Skulle du lure på noe mer må du bare spørre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner. Hvilke praktiske konsekvenser får dette for kundene? Noen av kundene mine bruker cPanel for bla. administrere autorespondere, andre fikler med hobby web prosjekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil ikke ha noen praktisk konsekvenser så lenge du har satt opp din partner konto til å sende informasjon både til dere og kunde, samt faktura til kunde. Det vil da bare innebære at du som partner har samme tilgang til alt, og like muligheter for å gjøre endringer på kunden konto.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner. Dette er mest myntet på ren domene administrasjon. Er det noen planer for å utvide dette til en slags "single sign on" for cPanel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva du mener med "single sign on" for cPanel. Kan du utdype litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg administrerer websteder er jeg ofte innom "cPanel X" for å gjøre oppgaver på filsystemet, databaser, epost kontoer, ftp kontoer etc. Jeg har jo en separat login pr. kunde. Det kunne vært praktisk å kunne bytte mellom kundenes webservere via en meny på venstresiden eller noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil dessverre ikke komme en slik versjon. Jeg anbefaler deg i så fall å benytte en av cPanel klassene som du lett finner ved å bruke Google. Alt du kan gjøre i cPanel kan du gjøre via disse klassene (ikke langt i fra ihvertfall).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå