Få et annet firma til å drifte eksisterende forumside?

4 innlegg i emnet

Hei - sliter med et usedvanlig tregt driftingfirma. Har i flere år operert med en gammel php-program. Ønsker nå å oppgradere til nyere/og mer moderne plattform, og vil svært gjerne ha med arkiv/historikk videre. Nåværende driftsansvarlig antyder at et ukjent antall timers innsats (og tusenlapper) vil gå med i overflyttingssammenheng. Ukene går og ingenting skjer. :mad: Enten har firmaet for mye å gjøre, eller så er de usikre på hvordan dette skal gripes an. Uansett er jeg takknemlig for tips om alternative løsninger/aktører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et forum klarer de fleste å drifte selv med litt innsats. Vet du hvilken plattform dere kjører forumet deres på i dag. Og hvilken plattform ønsker dere å gå over til? At det er noen timers jobb å konvertere data er det ingen tvil om. I hvertfall om man skal gå over til en helt annen løsning. De fleste store har egne verktøy for konvertering seg i mellom. F.eks Vbulletin kan man "enkelt" konvertere til fra f.eks phpbb. Finnes det ikke et slikt verktøy så må man gjøre jobben selv og det kan ta mange timer, hvis ikke dager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var phpp som ble benyttet til vårt forum. Nå viser det seg at drifterne har slettet hele greia, og må lete i gamle backupfiler for å grave fram og gjenskape vårt arkiv. Føler oss ikke helt komfortable med å være avhengige av denne leverandøren av webtjenester...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på vBulletin og SMF for alternativer til phpBB. Begge disse to er avanserte og skal ha det du søker etter. Hvis jeg ikke husker feil, skal det også finnes informasjon om hvordan å konvertere data fra andre forumtyper også på disse sidene. Det finnes også andre plattformer, men det er disse to som brukes mest rundt forbi. Når det gjelder webhosting vil jeg anbefale deg å skaffe deg et webhotell. Installasjon av forumet må du da gjøre selv, men alle plattformer har en god veiledning gjennom hele prosessen. Det blir uansett billigere (webhotell kan koste ned mot 10,- mnd), og hvis du trenger noe som helst hjelp har den webhosten du eventuelt velger som regel grei support, og så finnes det jo slike forum som dette. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå