Importere gammelt smf forum til nytt

7 innlegg i emnet

hei Jeg får problemer når jeg skal oppgradere mitt forum. det stopper på 91%. får da feilmeldingen : !! Error! BLOB/TEXT column 'real_name' used in key specification without a key length Har søkt på nettet og forumet til smf og finner ikke noen løsning. Jeg har imidlertid backup av det gamle forumets database og mappesturktur. Er det bedre å innstallere helt nytt og integrere det gamle med det ? hvis det er noen som har erfaring setter jeg pris på tilbakemelding. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet airguard ;) Er det en SQL fil som følger med oppgraderingen? I så fall, kan du finne første linje med 'real_name' i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror muligens jeg fant det her: skal real_name muligens forandres ? 'members' => array( 'lngfile' => 'lngfile lngfile varchar(255) NOT NULL default \'\'', 'real_name' => 'real_name real_name varchar(255) NOT NULL default \'\'', 'pm_ignore_list' => 'pm_ignore_list pm_ignore_list varchar(255) NOT NULL default \'\'', 'email_address' => 'email_address email_address varchar(255) NOT NULL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser bra ut. Skal gi tilbakemelding når jeg kommer hjem og prøver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Atle takk for at du er en bedre googler en meg :) Dette virket utmerket og nå fungerer forumet som det skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig! Godt å høre at det ordnet seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå