Vanskelig å lage hjemmeside?

12 innlegg i emnet

Jeg har problemer med å få til hjemmeside med programmet i cpanel... Er det vanskelig eller er det bare jeg som er.....? Jeg må holde på i wysiwyg, html-programmering er heller utelukket. Jeg får ikke satt inn bilder, må det tys til kompliserte opplastringer? Jeg er på "klikk og dra"- og "kopier og lim inn"-nivået når det gjelder datakunnskaper, skulle jeg heller ha valgt noe enklere som f.eks 123hjemmeside??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole-Johan, Et fåtall opplever at det kan være vanskelig, men kommer som regel i gang med litt veiledning fra oss :) Har du forsøkt å følge denne guiden: https://www.proisp.no/opprettelse-av-nettside-rvsitebuilder/ ? Standardløsningen i cPanel kan være noe vanskeligere enn RVSiteBuilder. Var det den du brukte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg brukte RVSitebuilder. Og jeg har sett litt på demoene. Er det enklere for meg å lage siden i FrontPage eller lignende, for så å laste den over? Eller er RVS like enkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg RVS er like enkel å jobbe med som FrontPage, men det er en smak sak egentlig. FrontPage lar deg jobbe litt hurtigere ettersom den ligger lokalt på maskinen, mens RVSitebuilder har du alltid tilgjengelig inne i kontrollpanelet hvor som helst hvis du trenger å oppdatere nettsiden. FrontPage begynner å bli veldig utdatert og det finnes alternativer som f.eks Microsoft Webmatrix som du kan les mer om her. Eventuelt kan du også sjekke ut hjelpesiden for FrontPage her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nå kan jeg laste opp og sette inn bilder! Det var jo heller enkelt, da :D Det som gjenstår er å finne en hjemmesidemal som passer, de jeg har prøvd har for mye tekst og bilder hulter i bulter. Blir mere arbeid med en mal da enn uten... Er det mulig at sidene er helt tomme, og at det bare er å klikke inn tekstbokser og bildebokser der jeg vil ha dem? NB jeg vil ikke html-programmere noe som helst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ole-Johan, Flott ;) Jeg vil tro at det skal være mye lettere å starte med en mal med en del på og fjerne det du ikke ønsker enn å starte med en tom som du må fylle inn i. Jeg mistenker at det ikke er like rett frem å starte med en tom mal. Hensikten med mal er å gjøre det enklere for deg og heller la deg fjerne det du ikke behøver. Får du det til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen! Joda, dette går fremover! Som du sier så er det bare å slette hele eller deler av oppsettet på hver enkelt side. Trur dette skal bli bra! Det neste blir å finne ut hvordan jeg lager linker, både til andre web-sider og til pdf-dokumenter. Jeg tipper jeg må laste pdf-dokumentene opp i en base slik som med bildene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyperlink i RVSitebuilder Flott å høre at det går fremover ;) Dessverre har vi ingen guide for hvordan du kan legge til lenker i RVS enda, men jeg fant en video som forklarer hvordan du gjør dette og det er forsåvidt samme prinsipp du bruker til pdf dokumenter. Du laster opp pdf dokumentene og lager lenker til dem slik som er vist i videoen hos YouTube.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegreier! Nå kan jeg sette inn bilder, linke til dokumenter, og til andre web-sider!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Jeg kom innom forumet for å spørre om litt av det samme som Ole-Johan, men så at det fantes en lignende tråd fra før, så da reaktiverer jeg denne. Jeg er ute etter en relativt enkel hjemmesidegenerator, helst på norsk. Jeg sjekket Fastweb for en stund siden, men syntes ikke noe særlig om denne løsningen. Noen her som har erfaringer med 123Hjemmeside eller Webnode? Finnes det noen andre webløsninger? Takk for på forhånd. hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Dessverre finnes det ikke mange norske hjemmesidegeneratorer. Foruten RVSitebuilder som vi tilbyr til våre kunder så finnes f.eks Wordpress. Har du sett noe på det? Det kan du installere på norsk på alle våre webhotell og er ett av de mest brukte CMS løsningene på internett idag. Hvis det ikke behøver å være på norsk så finnes også f.eks: Wix, Squarespace og Weebly for å nevne noen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar, Ja visst kjenner jeg Wordpress, og jeg tror at hadde jeg vært ute etter en bloggtjeneste, ville jeg nok gått for denne løsningen. Wordpress er imidlertid ikke så bra om man vil starte en nettbutikk eller en vanlig hjemmeside. Til å begynne med vurderte jeg Fastweb sitt tilbud, men det er ikke så innmari bra altså. Så fant jeg 124hjemmeside og Webnode. Begge de to er på norsk, men jeg er usikker på om de er så bra... hilsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå