Installere norsk språk i osCommerce 2.2

17 innlegg i emnet

Hæ og gratulerer med nytt forum Pro, de er fint at vi amatørene kan få mulighet til at stille spørsmål her. Driver med at omgjøre en template til Norsk webside og har litt problemer med at få Norskt til at funkere, de er installert men jeg får opp den meldingen, Warning: dir(/home/styleqaw/public_html/includes/languages/Norwegian) [function.dir]: failed to open dir: No such file or directory in /home/styleqaw/public_html/admin/define_language.php on line 152 Er de noen som har en ide om hva de er som er galt, alle gode råd velbekomme. Olaf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Hvilket system er det du bruker? Joomla, WordPress eller noe annet? Og så må du være sikker på at alt er lastet opp riktig. Det ser ut som om den ikke finner mappen "Norwegian" der den skal ligge (under "languages").

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har egen norsk mappe du må laste ned og opp. Men hadde vert greit å vist hva du har ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en Oscommerse 2,2 og filene for Norwegian languits ligger der de skal være, men de ser ut som de ikke virker,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en installerer Norskt språk, er da fremgangsmåten at ta copy av mappen English og English.php og gi hun navnet Norwegian og Norwegian.php og lasta opp filene til den.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Da vil fremdeles innholdet i filen "Norwegian.php" være på engelsk. Her finner du norske språkpakker til osCommerce. Last disse ned på datamaskinen din og så laster du de opp på siden din der hvor "English" og "English.php" ligger. Etter det antar jeg at du må inn i kontrollpanelet til osCommerce for å velge norsk språk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til denne da, men jeg har brukt å lasta opp i mappa language, og så går jeg inn på admin panelet og laster opp fila der og så setter jeg Norsk som deaful.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, takk for denne tilbakemeldingen fra dere, jeg prøver dette og ser hvordan de går.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem! Husk å si ifra hvis noe fremdeles ikke virker. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei de gikk ikke, trur de var feil versjon jeg brukte til at reinstallere Norskt språk. jeg brukte 2,2 CR2, men hadde versjon 2,2 cvs fra før, så jeg prøver med en helt ny installasjon og ser hva som skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe der som står at en kan overskride annen versjon da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg la ikke merke til de, men jeg prøvde at installere på nytt men jeg får altid denne meldingen, Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required 'includes/languages/Norwegian.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/styleqaw/public_html/includes/application_top.php on line 296

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta backup av alt, så begynner du på nytt.

• Last ned og installer osCommerce (v2.3.1) på nytt.
  • Last ned norsk språkpakke (link)
  • Åpne .zip-filen
  • Les "lesmeg.txt" og gjør det som står der
  • Bruk FTP-programmet ditt til å laste opp den norske språkpakken. Først går du til "catalog/admin/includes/languages/" og så drar du "norwegian" og "norwegian.php" inn dit (husk å hente disse filene fra "admin"-mappen!). Etterpå går du til "catalog/includes/languages/" og gjør det samme.

Da skal det virke med en gang. Jeg har ikke fått testet det selv, men jeg lastet ned både osCommerce og språkpakken for å finne de rette stedene å gå. Hvis det fremdeles oppstår problemer, kan jeg prøve på min server og se om jeg klarer det der, og da eventuelt finner ut hva problemet er. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg prøver dette, men er de ok at bruke Oscommerce 2,3.1 når jeg bruker 2,2 fra før? de funker uansett eller,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt det, så jeg er ikke sikker. Men som jeg sier, ta full backup. Det inkluderer backup av databaser og så videre, sånn at i tilfelle alt går mot deg, kan du i det minste hente frem backupene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå