Hvordan registrere??

9 innlegg i emnet

Hei! Jeg er ny her og har tenkt å lage meg hjemmeside. Valgt dommene og webhotell, men når jeg går videre må jeg huke av for bedrift eller allerede kunde. Og jeg er ingen av delene. Hva gjør jeg da? Ser ikke at det går ann å registrere seg noe sted heller.. Noen som kan hjelpe meg? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen! Når du har valgt webhotell og domene skal du få mulighet til å også vise "Privat" (Skjermbilde 2012-07-28 kl. 17.30.18.png). Hvis du derimot har valgt et .no-domene er du nødt til å ha et organisasjonsnummer fra Brønnøysundsregisterne for å kunne registrere domenet. Norid (som styrer norske domeneregistreringer) har opprettet domenet priv.no, slik at norske privatpersoner kan kjøpe .no-domener uten organisasjonsnummer. For å få dette, velger du bare "dittdomene.priv.no" i listen når du skal kjøpe. (bilde: Skjermbilde 2012-07-28 kl. 17.33.58.png - der ser du priv.no neste øverst i listen.) Håper dette hjalp! Hvis du fremdeles sliter med noe, ikke nøl med å si ifra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! :) Jeg fant det ut i går at det ikke gikk fordi jeg hadde valgt .no ;) Så valgte noe annet. Men nå venter jeg på registrering. Betalingen er kommet inn. Vet du hvor lang tid dette tar eller? Jeg får jo logget meg på cpanel så lenge, men der skjønte jeg ingenting :P Hehe.. Er det der man skal lage hjemmesiden eller? :eek: Sikkert mange dumme spm her. Men har bare laget hjemmeside på 123hjemmeside før, så er ikke så flink på dette :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte denne linken: https://www.proisp.no/opprettelse-av-nettside-rvsitebuilder/ Og da fikk jeg til å begynne. Men hos meg ser det absolutt IKKE slik ut som denne veivisern viser. Jeg får ikke valgt språk i begynnelsen heller, noe jeg ønsker da jeg ikke er så god i engelsk. Selvomdet ser anderledes ut prøvde jeg allikevel, men alt stopper på step 3. Der jeg kan legge til flere sider. Er ingen lagre knapp, og ingen steder jeg kan trykke meg videre. Og siden det jeg ser og det veivisern sier er helt forskjellig, skjønner jeg ikke hvordan jeg skal komme meg videre. Noen som kan hjelpe meg??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ntf000, Fint du fant ut av problemet med organisasjons nummeret :) Du har da kommet på våre nyeste servere hvor RVSitebuilder har blitt oppgradert til 5.x versjon som er helt ny. Guiden på våre nettsider gjelder for versjon 4.x og er ikke oppdatert enda. Jeg skal legge denne øverst på listen slik vi få laget en ny guide, eller oppdatert den gamle innen noen uker. Men i steg 3 så kan du oppe til høyre velge "Forhåndsvis" eller "Publiser" hvis du ønsker å legge den ut på nettet. Endringer du gjør blir automatisk lagret i prosjektet ditt mens du redigerer i den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :) Å ha en sånn guide er ikke så dumt, for sånne som meg som ikke kan så mye. Hehe :P Så håper dere får det til! :) Jeg får jo ikke skrevet noe tekst eller noe sånt på de første 3 stegene, må jeg publisere før jeg får gjort det, eller er det bare jeg som ikke skjønner hva jeg driver med? :P Hehe.. Når det står at den er uregistrert, hva betyr det? Og hvor lang tid tar det før den er registrert? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal komme det ;) I steg 2 kan du redigere tekst osv. så det høres rart ut. Du kan publisere allerede etter steg 1, men det har ikke så mye for seg dersom du ikke har fått redigert siden som du måtte ønske først. Hva er tittelen på steg 2 siden du ser? Domenet blir sendt til registrering så snart faktura er registrert betalt. Straks vi får bekreftelse på at domenet blir registrert vil status oppdatere seg til "Registrert".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det er jeg som ikke forstår. Jeg er elendig i engelsk, så skulle ønske jeg kunne hatt dette på norsk. Step to heter Adjust Style. Og jeg bruker ferdig mal, så da står det tekst der fra før, som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få bort. Og hvis jeg skal ha fotoalbum, hvordan får jeg til det? Hehe :P Kanskje jeg kan for lite til å få dette til? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de burde virkelig fått alt oversatt. Vi vil nok hjelpe dem vi etter hvert dersom det ikke blir gjort snart. På steg 2 kan du endre på all tekst som er rundt hovedinnholdet på siden. Dvs. innholdet som viser på alle sider. På steg 3 kan du endre på innholdet av de enkelte sidene. Når det gjelder fotoalbum så er det nok "Portfolio" du bør krysse av på ved opprettelsen av prosjektet. Det er nok ikke så veldig vanskelig når du har kommet inn i det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå