Blogg om webdesign, wordpress, sosialemedier...

10 innlegg i emnet

Hei alle sammen. Jeg har en blogg der jeg skriver om webdesign, wordpress, sosiale medier og lignende. Kanskje det kan være noe for mange av dere som henger på dette forumet? Gi gjerne tilbakemelding på designet og innhold! Jeg er ikke noen journalist men gjør mitt beste for å bidra til de som ikke vet så alt for mye om temaet :) Jeg har laget designet fra bunnen av så om dere ser noe jeg burde ha fikset på så rop ut! Bloggen ligger her: Dittnettsted - Webdesign, Sosiale medier og Internett Jeg har for tiden ikke noe eget domene men om noen har noen gode forslag kan det være at jeg kjøper noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, demilio! Jeg syns kanskje du bør eksperimentere enda litt mer med Web 2.0 og få et litt mer "moderne" utseende. Designet som du bruker nå er litt oversiktlig ettersom det er så mye tekst. Det gjør det vanskelig å finne frem av og til. Det virker og vil funke bra til bloggen din, men det er en type design jeg personlig ikke er veldig stor fan av. Jeg liker godt blogger/nettsider som bruker de nye effektene fullt ut, som for eksempel Tuts+. Fokuset blir da på innleggene som blir skrevet, det som faktisk er innholdet. Ta deg litt tid på Tuts+-nettverket (ev. SmashingMagazine) og se om det er noe du syns kan funke. Det er mine meninger og synspunkter i alle fall! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Heigren, Er enig i noe av det du skriver, men er ikke så fan av "nedover-blogger". Dette er det vanligste i bloggverden, men jeg ønsker å ballansere litt mellom å være en blogg og info-side. Jeg får se hva jeg gjør med selve oppsettet etter hvert. Akkurat dette føler jeg også går litt på smak og behag, men takk for tilbakemeldingen. Jeg er helt enig i at det er ALT for mye tekst og dette har jeg en plan om å gjøre noe med :) Designet er også laget litt for å bruke som referanse til de jeg selger nettsider til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aah, jeg forstår. Selve oppsettet vil nok funke optimalt når du har fjernet litt tekst. Da blir det med en gang mer oversiktlig og lettere å finne frem i. Dette går veldig på smak og behag, selvfølgelig. Forskjellige folk syns forskjellige ting er fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å lese over ser jeg, men har lagt den under favoritter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert Minimee, Håper noe av infoen kan bidra til utvikling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg hadde skippet venstre kolonne egentlig. Konsentrert meg om segmenteringen og brukt fronten til å vise siste innlegg i de forskjellige. Litt mye på frontsiden akkurat nå, men absolutt en god side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tilbakemeldingen. Venstremenyen kommer litt fra nytimes.com. Jeg har brukt det som en liten mal litt blandet med bbc news og cnn sin nettside. Målet var å få til et design som passet veldig som en nyhetsside, men jeg ser at innholdet kanskje burde vært presentert på et litt mer bilderikt og bloggaktig utseende. Jeg bruker siden kun som referanse i dag så jeg skal ikke gjøre større endringer enda, men om jeg skal flytte bloggen over på et eget domene en dag så skal jeg taa med meg deres tips. Takk igjen for tilbakemeldingen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig side! :D Er litt enig at det blir litt for mye tekst på hovedsiden - den ser veldig proff ut, men ved første blikk minte det meg litt om en link farm. Følelsen forsvant selfølgelig sekundet jeg faktisk leste det som stod på siden, da fremstod alt som veldig proft og seriøst ut. Men det nanosekundet det tar før øyene faktisk fokuserer og leser teksten, den ble litt overveldet av teksten. Jeg ville også lagt inn en vote for større font -- blinde muldvarper som meg like store skriftstørrelser, men det er definitivt smak og behag. :) Veldig fin og profesjonell side med proft oppsett og seriøst innhold. Keep up the good work! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden din ser kjempeflott ut! :) Selv liker jeg veldig clean og sterilt look (som dette forumet for eksempel), så etter min mening var det kanskje litt mange bilder på høyresiden og litt store bilder i innleggene (halvere høyden på bildene?) Jeg tror jeg kommer til å lære mye ved å lese bloggen din! :) Virker som du har mye erfaring med dette, har du noen tips til min blogg? Forum og Blogg for Motormiljøet i Kristiansand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå