Cloud oppsett

2 innlegg i emnet

Heisann.. Handlet meg nettopp en Cloud VPS hos dere. Tenkte jeg skulle flytte over diverse nå som dere endelig har droppet prisene bittelitt (enda litt igjen, hehe). Lurer litt på dette med oppsettet av en cloud og tildeling av ressurser. F.eks: Når jeg har 700MB, 0,5CPU 10GB disk og 10GB backup disk. Antar at når jeg oppretter en VPS, så kan jeg velge å gi den alt jeg har bestilt. Så da kjører jeg 700MB ram, 9GB hdd, 1GB SWAP, 100MB på LAN De sakene er grei, men hva med CPU tildeling? Får bare sette den til 18% og 1 CPU, eller 2CPU og mindre %. Lekte litt frem og tilbake med innstillingene der, men ble ikke helt klok på det. Og så når det kommer til backup disken jeg også la med, er det bare å hake av for backup? så bruker den det som er tilgjengelig av plass? Dette vil gjelde om jeg har 1 eller 4 VPSer? Da backup disk og cloud disk er samme størrelse? bare å hake av? Forklar litt rundt spesielt det med CPU allocation, der er jeg ikke helt sikker på at jeg tildeler VPSen full trøkk på det jeg har tilgjengelig. Takker.. -Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tom, Ja, du kan gi Cloud VPSen alle ressursene du har bestilt. Når det gjelder CPU så er det en fordel å spre det over så mange kjerner som mulig. For hver del med 0,5Ghz CPU får du 18% av en kjerne, samt tilgang til å benytte 6 kjerner. I stedet for å plassere alt på en kjerne med 18% er det en fordel å plassere 3% på 6 kjerner. Dette vil medføre at du potensielt sett kan benytte 600% totalt i stedet for kun 100%. Du har alltid din del av CPU garantert, men du kan altså benytte det som måtte være ledig til enhver tid. Ja, det er bare å hake av for backup så vil den begynne å ta backup for deg. Den benytter av tilgjenglig diskplass for backup.

Dette vil gjelde om jeg har 1 eller 4 VPSer? Da backup disk og cloud disk er samme størrelse? bare å hake av?
Korrekt, men størrelsen på disk på VPS er ikke samme størrelse som eventuell backup vil ta. Backup er komprimert og tar mindre plass, men samtidig blir det opprettet flere backuper. Du bør kikke på hvor stort forbruket av diskplass for backup er, og eventuelt bestille mer dersom du ser det er behov for det. Vi skulle hatt en guide for dette for lenge siden, men vi har dessverre hatt det for travelt til å få dette på plass. Det vil imidlertid komme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå