Vps

5 innlegg i emnet

Hei, 1) Har dere en DNS tjener slik at man kan binde eksisterende domenenav til den dedikerte IP man får på sin virtuelle server? Hvis ja, hva er kostnaden på dette og hvordan administreres dette? 2) Jeg ønsker å bruke Gentoo Linux. Regner med at dere bare kan legge inn en ISO fil jeg kan boote i fra? 3) Kan jeg deretter gjøre installasjonen, vha. KVM over IP. Hva slags protokoll er dette? IPMI? Kan jeg f.eks. bruke ipmitool fra min egen maskin til å styre den virtuelle maskinen. 4) Kan jeg installere sette f.eks. Grub på den virtuelle serveren og boote fra den virtuelle diskpartisjonen jeg får tildelt? 5) Kan jeg etter installasjonen logge inn som root på min virtuelle maskin via ssh? 6) Vil OS installasjonen bruke av lagringsplassen, eller er den på en annen partisjon e.l.? 7) Stenger dere noen porter inn til de virtuelle serverene? Hvis ja, hvilken porter kan jeg regne med at er åpne. 8) Hva skjer dersom man går over trafikkgrensen? Stoppes trafikken automatisk, eller påløper det en ekstra kostnad? Jeg har ikke behov for å mye trafikk, men tenker på hvis man skulle få masse spam e.l. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til... 9) Kan jeg selv lage en swap partisjon og bruke den dersom jeg midlertidlig bruker mer enn 512MB RAM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Petter, 1. Ja. Per i dag må du gi beskjed til support, men du vil kunne gjøre det selv via kundesidene etter hvert. 2. Det er dessverre ikke mulig per i dag. Det er mulig OnApp vil legge til denne muligheten fra neste versjon, men det er uavklart. Du finner mange templates for Gentoo i OnApp, og mangler noen regner jeg med vi kan få lagt dem til. Her har du listen over templates: https://www.proisp.no/cloud-vps-server-maler/ 3. Du får tilgang til konsoll kun via kontrollpanelet. 4. Om jeg forstår deg riktig - nei. 5. Ja. 6. Din VM vil benytte så mye av lagringsplassen du oppgir når du oppretter den. Det du evt. ikke måtte benytte kan evt. benyttes på et senere tidspunkt eller på andre VMer. 7. Nei. 8. Den stoppes. 9. Når du oppretter VMen så velger du hvor stor swap skal være. Denne kan økes/minskes som ønsket via OnApp kontrollpanel. Skulle du lure på noe mer må du bare spørre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Jeg kjenner ikke OnApp, men jeg foretilte meg at jeg hadde tilsvarende muligheter som i VirtualBox o.l. dvs velge om jeg skal boote fra en ISO eller virtuel disk partisjon. Men slik jeg forstår svaret ditt så er jeg avhengig av en template med Gentoo oppsett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Petter, Ja, du har forstått korrekt. Vi håper ISO-funksjonaliteten du beskriver vil bli tatt inn i OnApp, men er ikke sikre på om dette vil bli gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå