Ingen funnet
Ditt søk ga ingen resultater.
95% av problemene har allerede en løsning som du kan finne i vår kunnskapsbase
Lagt til: 01.10.2018 17:39:36 Sist oppdatert: 19.07.2019 14:20:27
Denne guiden viser hvordan man går frem for å legge til Dropbox og Google Drive backup destinasjoner i Softaculous i cPanel. Guiden krever at man først logger inn i cPanel.
I dette eksempelet viser vi hvordan man legger til Dropbox i Softaculous slik at en kan ta backup av skripter dit istedenfor å benytte diskplassen på webhotellet.
Steg 1:
Klikk på ikonet for "Softaculous Apps Installer" som vist på skjermbildet under:
Steg 2:
Trykk på backup ikonet i menyen til Softaculous.
Steg 3:
Som standard så lagres backuper utført i Softaculous på webhotellet. Velg "Add Backup Location" for å legge til enten Dropbox/Google Drive.
Steg 4:
Konfigurasjon av ønsket backup destinasjon settes opp her.
Steg 5:
Når ønskede lokasjoner er lagt til så kan man ta en manuell backup. Finn det aktuelle skriptet i menyen og velg backup ikonet på installasjonen.
Under "Backup Location" kan en velge dropbox eller Default som er webhotellet. Du kan også endre Default til å være dropbox/google drive i innstillinger for backup.
Steg 6:
Når en backup er fullført til Dropbox så vil den vise inne i Dropbox slik som vist i bildet under.
Ferdig
Vi har nå vært igjennom hvordan vi kan legge til flere backup destinasjoner og ta en backup til en slik destinasjon i Softaculous.