Hvordan setter jeg opp mitt domene med Google Workplace epost


OPPLEVER DU PROBLEMER MED VÅRE TJENESTER? KJØR DIAGNOSE FØRST FOR Å SPARE DIN OG VÅR TID

Lagt til: 02.08.2013 14:55:34     Sist oppdatert: 03.12.2021 13:16:16

Har du epost løsning fra Google Workplace (tidligere Gsuite/Google Apps) og ønsker å bruke domenet ditt hos oss kan du endre MX pekere til G Suite inne på våre kundesider som vist i guiden nedenfor.
Ønsker du å legge dette inn manuelt og ikke bruke vårt automatisk oppsett kan du følge guiden til Google her.

Guiden går ut i fra at du på forhånd har logget deg inn på kundesidene for ditt kundenummer.

Steg 1:
Klikk deg inn på "Domener", som vist på bildet under.

Hovedside på kundesidene


Steg 2:
Finn det aktuelle domenet (dittdomene.net i vårt eksempel) og trykk på "DNS kontroll".

Velg DNS kontroll i menyen


Steg 3
Velg "Sett opp ekstern tjeneste" øverst i menyen.

Velg ekstern levering av epost tjeneste


Steg 4:
Velg "Google Workplace".

Velg Google G Suite


Steg 5:
Systemet vil sjekke hvilke DNS oppføringer som mangler i din sonefil og komme med forslag hvilke du bør legge til og erstatte.
Trykk på "Oppdater" for å legge til og endre DNS oppføringene.

Lagre endringene i sonefilen

Fullført
Epost vil begynne å bli levert til Google sine e-post servere innen 0-24 timer når DNS er oppdatert rundt omkring på nettet.

Tips:
Dersom du ønsker automatisk oppsett av epost, må MX entry endres fra lokal til ekstern leveranse i cPanel.
Se guide for dette her.