Ingen funnet
Ditt søk ga ingen resultater.
95% av problemene har allerede en løsning som du kan finne i vår kunnskapsbase
Lagt til: 09.09.2019 12:56:46 Sist oppdatert: 09.09.2019 13:07:35
Hvis en har problemer med sending av epost ut fra iPad eller iPhone kan en sjekke og endre SMTP oppsettet slik som er vist under.
For oppsett av SMTP på iPad/iPhone skal en benytte verdier som er gitt under. Bytt ut verdiene med de verdier som gjelder for din e-postkonto hos PRO ISP. Vi har i dette eksempelet benyttet ola@dittdomene.net som e-postkonto med ett gitt passord. For inn og utgående epostserver skal du benytte cpanelX.proisp.no som tjenernavn dersom du benytter SSL. X skal da byttes ut med nummeret på den server e-postkontoen er satt opp på hos PRO ISP. Dersom du ikke benytter SSL kan du også benytte mail.dittdomene.net hvor dittdomene.net da skal byttes ut med det domenet du ønsker å opprette epostkonto for på din iPhone.
Følg instruksjonene nedenfor for å komme frem til innstillingene for utgående (SMTP) oppsett:
Oppsett utgående e-posttjener
Nedenfor vil en se to eksempler på forskjellige oppsett hvor begge vil fungere på våre servere. Den ene benytter cpanelX.proisp.no og den andre benytter mail.dittdomene.net. X må byttes ut med server hvor domenenavnet ditt er plassert. dittdomene.net må byttes ut med ditt domenenavn du har hos PRO ISP.
Når en har endret oppsettet så trykker en på "Ferdig" oppe i høyre hjørne og den vil da ta litt tid å verifisere informasjonen.
Ferdig
Hvis en benytter korrekt informasjon så skal en kunne sende epost fra iPad/iPhone.
Tips
Se også guide for oppsett av sendt mappe og oppsett av epost konto på iPhone og iPad.
Problemer med passordet til e-post kontoen? Se guide for endring av passord.